بیوگرافی گروه ها و شخصیت های بزرگ موسیقی متال در این تاپیک قرار داده می شود.
گروه Death
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
دث نام یک گروه دث متال آمریکایی بود که در سال ۱۹۸۳ به همت چاک شولدینر تشکیل شد. چاک را خالق و آفریننده سبک دث متال میدانند.
گروه در سال ۲۰۰۱ به علت فوت شولدینر بر اثر تومور مغزی از هم پاشید. اگر چه نامش برای همیشه در متال جاوید ماند.
دث به عنوان یکی از تاثیرگذارترین گروهها در سبک دث متال مشهور است. نخستین آلبوم دث یعنی زخم خونین را فریاد کن را اولین اثر در سبک دث متال دانستهاند.
زندگی نامه نویس موسیقی، گری شارپ-یانگ، دث را این گونه توصیف کردهاست «یک گروه ساختارشکن... به فرماندهی سرباز پیادهنظام، چاک شولدینر» و آن گروه، دث، «یکی از سردمداران و پیش برندگان جنبش دث متال خواهد بود».
اگر چه خود چاک همواره از پذیرفتن این نقش طفره میرفت و طی مصاحبهای با وب گاه متال رولز نظر خود را این گونه بیان کرد «من فکر نمیکنم که باید نقش آفرینندهٔ دث متال را بازی کنم. من فقط یکی از اعضای گروه هستم و معتقدم دث یک گروه متال است».
تا سال ۲۰۰۸ میلادی گروه دث، موفق به فروش بیش از دو میلیون نسخه از آلبومهای خود در سرتاسر جهان شدهاست، که بیش از نیم میلیون نسخه از آن به تنهایی در آمریکا به فروش رفته است. به گفته ساوند اسکن پرفروشترین آلبوم ها با سبک دث متال در سرتاسر جهان در اختیار دث است و فقط کنیبال کورپس توانسته در آمریکا به رکورد این گروه برسد.
تاریخچه اولیه (۱۹۸۳-۱۹۸۷)
گروه در سال ۱۹۸۳ توسط چاک شولدینر و با نام اصلی منتس در اورلاندو تاسیس شده. دث همراه با گروه کالیفرنیای و ترش پوزسد در این میان به عنوان پیشگامان اولیه سبک دث متال به طور کامل شناخته می شوند. در اواخر دهه ۸۰، هر دو گروه با ارائه آلبوم و انتشار آن در سطح بین المللی توانستن تعریف درستی از سبک دث متال را بیان کنند.
همراه با کام لی (بارنی کامالانی لی) و ریک رز (فردریک دلایلو)، شولداینر شروع به نوشتن آهنگ ها کرد و آنها را همراه با تمرینات فردی بر روی یک نوار کاست در سال ۱۹۸۴ منتشر کرد. این نوار به همراه آلبوم دموی مرگ با متال که به صورت جهانی توزیع شد به سرعت باعث شناخته شدن نام گروه شد. در سال ۱۹۸۴ شولدینر منتس را منحل کرد و به سرعت شروع به ساختن گروهی تحت نام دث کرد. تیم آیمار در مقاله که در دسامبر سال ۲۰۱۰ منتشر شد، گفت: چاک شولداینر تغییر نام گروه به دث را پس از مرگ برادر خود فرانک انجام داد و آن را "نگرش مثبت" می دانست. اعضاء گروه که شامل ریک رز و کام لی بود آلبوم دموی دیگری را تحت عنوان سلطنت با وحشت را ارائه کردند.
در سال ۱۹۸۵ و پس از ضبط و انتشار نوار کاست مرگ جهنمی، شولدینر تصمیم به اخراج لی و رز گرفت و برای جایگذینی آن دو از بیسیست و گیتاریست گروه ریپالیسیون اسکات کارلسون و مت الیوو استفاده کرد اما به دلیل نبودن درامر به تبع گروه بار دیگر منحل شد. شولدینر به منطقه خلیج سانفرانسیسکو نقل مکان کرد و درامر گروه دی ار آی اریک برشت را استخدام کرد ولی او از بودن در دث خوشحال نبود و با این تجسم گروه را ترک کرد و به گروه خود در فلوریدا بازگشت. در سال ۱۹۸۶، گروه ترش اسلاوتر برای نوازندگی در آلبوم خود از شولدینر دعوت کرد و او نیز پذیرفت و به کانادا رفت، این تنها دو هفته به طول انجامید و او موقعیت را که مدنظر داشت بدست نیاورد. او به فلوریدا بازگشت و سپس به سرعت دوباره به منطقه خلیج سانفرانسیسکو رفت، جایی که او با کریس ریفرت آشنا شد. آنها آلبوم دموی تحریف را ضبط کردند، که منجر به بستن قرارداد با کومبت شد، شرکت مهم در توزیع آثار بود (که بعدها تبدیل شد به ریلاتیویتی) و آنها را قادر ساخت که اولین ال پی خود را ضبط کنند.
زخم خونین را فریاد کن در سال ۱۹۸۶ منتشر شد، که به طور خاص آن را یک قالب برای سبک دث متال می دانند. شولدینر به طور خلاصه به نوازندگی پرداخت و بیشتر جان هند نوازندگی گیتار را برعهده داشت. اما هند نیز زیاد در این آلبوم ظاهر نمی شود (هر چند عکس او دیده می شود). در این هنگام شولدینر به فلوریدا باز می گردد و کریس ریفرت را نیز ترک می کند. او به هم گروه قبلی خود ریک رز می پیوندد و دو تن از اعضای گروه ریک مساکر، تری باتلر و بیل اندروز نیز به آنها منحق می شوند.
اواسط دوران (۱۹۸۸-۱۹۹۲)
در سال ۱۹۸۸، گروه با همین ترکیب آلبوم جزام را روانه بازار کرد. بعد از کلی سفر در حمایت از آلبوم، از جمله تور سریع و بد برنامه ریزی شده در اروپا، ریک رز در سال ۱۹۸۹ اخراج شد. پس از یک تور در مکزیک گیتاریست برجسته پل مسویدال (که بعدا به اردوگاه دث پیوست) گروه را ترک کرد و جیمز مورفی جایگزین او شد و گروه کار ضبط آلبوم سوم خود با نام شفابخش روحانی را در تابستان سال ۱۹۸۹ در تمپا شروع کرد. مورفی نسبتا سریع اخراج شد. در این زمان شولدینر گفتن اشعار در مورد "گور" را رها کرد و بیشتر به انتقادات اجتماعی در سبک شعری دث پرداخت و از پیشرفت در سبک بروتال دث متال و پیچیده تر کردن آن به سبک تکنیکال دث متال رو آورد. ملودی اضافی در آهنگ های گروه دیده می شد و نیز زمان بیشتری به تنوع و ساختار آهنگ داده شده بود.
در سال ۱۹۹۰ و در آستانه تور اروپا، شولیدنر تصمیم به شرکت نکردن در این تور گرفت، در دقایق آخر او احساس کرد که تور به اندازه کافی خوب سازمان دهی نشده است (با استناد به تور قبلی گروه در سال ۱۹۸۸ که در اروپا برگزار شده بود). اندروز و باتلر در تور اروپا و با عنوان 'دث' و با استخدام والتر ترچلر (گیتار) و لویی کارسالز (خواننده) به جای شولدینر شرکت کردند، شولدینر خیلی شوک شد و این امر باعث انزجار او شد. شولدینر اقدام غیر قانونی باتلر و اندروز را نپذیرفت و آنها را از گروه اخراج کرد.
شولدینر ایده گروه قبلی را تماما رها کرد و به تنهایی کار بر روی آهنگ ها جدید را آغاز کرد. شولدینر استیو دی جرجیو را به گروه آورد و شان رینر و پل مسویدال را از گروه موسیقی سنیک که در فلوریدا و به طور زیرزمینی فعالیت می کرد، را به استخدام در آورد. در سال ۱۹۹۱، دث آلبوم بشر را منتشر کرد، که نسبت به آلبوم های پیشین گروه فنی تر و کامل تر بود. بشر هنوز پرفروش ترین آلبوم دث است و استقبال زیادی نیز از آن به عمل آمد. شبکه ام تی وی برای اولین ویدیو گروه آهنگ "فقدان ادراک" به کارگردانی دیوید بلاینو از آنها تمجید کرد. دی جرجیو با توجه به تعهدات که با اولیه گروه قبلی خود سادوس داشت، پس از ضبط آلبوم بشر مجبور به ترک گروه شد و اسکات کارینو نوازنده بیس جایگذین او شد و در تور جهانی گروه شرکت کرد، او از اکتبر ۱۹۹۱ تا مارس سال ۱۹۹۲ در تور های گروه حضور داشت و علاوه بر این در موزیک ویدئو "فقدان ادراک" نیز ظاهر شد.
شولدینر مدیر برنامه خود اریک گریف را پس از آلبوم شفابخش روحانی اخراج کرد، ولی اختلافات میان آن دو حل و فصل شد و او دوباره قبل از ضبط آلبوم بشر استخدام شد. اگر چه بین گریف و شولدینر دست کم دو پرونده حقوقی وجود داشت، اما شولدینر در مصاحبه ای با مجله ترش بورن از او با شخصیتی عالی یاد کرد و در مورد آنچه نویسنده از آن به عنوان "کار مخوف" و همکاری با گریف پرسید، چنین پاسخ داد: "ما به این نتیجه رسیدیم که فقط این کار باعث از بین رفتن تمام وقت ما می شود و اختلاف ما از یکدیگر کار احمقانیه است" . " سرنوشت راه درست را در برابر ما قرار می دهد... بله، تا به حال اتفاق زیادی بین ما رخ داده است، اما ما دوباره در حال همکاری با یکدیگر هستیم و بسیاری از نگرانی های ذهن من با بودن انسانی مانند اریک از بین می رود ". شولدینر در گفتگو با مجله میلواکی سنتنیل این مطالب را بیان می کند.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
سال های پایانی (۱۹۹۳-۲۰۰۱)
در سال ۱۹۹۳، شولدینر قادر به متقاعد کردن رینر و مسویدال برای ادامه همکاری با گروه نشد و آنها به گروه سنیک منحق شدند. شولدینر برای جایگزین آنها از درامر ژن هالن از گروه ترش متال دارک انجل که به تازگی منحل شده بود و برای نوازندگی گیتار از اندی لاروک که در گروه کینگ دایموند مشغول بود، برای ضبط آلبوم الگوی تفکر فردی استفاده کرد. لاروک خود را موظف به بودن در گروه قبلی می دید و به این علت گروه را ترک کرد، شولدینر برای جایگذینی او در تورها از رالف سنتولا که در آن زمان یک نوازنده ناشناخته گیتار بود، استفاده کرد. دث از لحاظ تجاری و تاثیر در فرهنگ عمومی به موفقیت های زیادی دست یافت و حتی از روی ویدئو آهنگ جادوگر یک قسمت از سریال بیویس و باتهد در سال ۱۹۹۴ ساخته شده(بیویس به صورت مسخره صدای خواننده شولدینر را هنگام رانندگی در می آورد، برای رفتن! 'با سبک دث متال). همچنین در سال ۱۹۹۴، دث به هشت سال رابطه خود با شرکت ریلاتیویتی پایان داد و با شرکت رود رانر که توزیع کننده آثا گروه در اروپا بود، قرار داد امضا کرد. در سال ۱۹۹۵ و در هنگام ضبط آلبوم نمادین، سنتولا و دی جرجیو گروه را ترک کردند و کلی کنلن و بابی کولبل که در فلوریدا به صورت زیر زمینی فعالیت می کردند، جایگذین شدند. برای تور نمادین برایان بنسون نوازنده بیس بود (کنلن به دلیل درگیری با شولدینر به گروه قبلی خود بازگشت و در این تور شرکت نکرد).
پس از آلبوم نمادین، شولدینر با توافق دو طرفه قرار داد نشر خود را با رود رانر فسق کرد و شروع به نوشتن آهنگ برای گروه جدید خود کنترل دیناید که با سبک پروگرسیو متال بود، پرداخت . شولدینر با نوکلیر بلست برای انتشار آثار هر دو گروه دث و کنترل دیناید به توافق رسید و سپس شروع به نوشتن آهنگ برای آلبوم هفتم دث ، آوای پایداری کرد. دث با ترکیب جدید خود که شامل ریچارد کریستی، شانون هام و اسکات سلندنین می شد عازم تمپا در فلوریدا شد تا آلبوم آوای پایداری را در استودیوئی موریساوند رکوردز ضبط کند. این آلبوم در سال ۱۹۹۸ توسط شرکت نشر آثار نوکلیر بلست منتشر شد.
بعد از دو آلبوم و تورهای حمایتی از آنها، شولدینر در کنار دث بروی گروه دیگر خود کنترل دیناید با کریستی و هام نیز متمرکز شد. در این بین استیو دی جورجیو جایگذین سلندنین شد، که بار دیگر سودمند باشد و تیم آیمار که یک خواننده در سبک پاور متال بود و به صورت زیرزمینی فعالیت می کرد به گروه آمد . اگر چه ترکیب گروه و سبک نوشتن تا حد زیادی همان بود و شولدینر در کنترل دیناید نقش زیادتری را بر عهده داشت، با این حال او با خشم شدیدتری در دث خوانندگی می کرد. به جای رها کردن گروه دث و آهنگ های که طرفداران می خواستند، او تصمیم به ایجاد یک گروه جدید گرفت : "برای من، این فقط یک موضوع در حال کامل شدن است و باید به درستی انجام شود . من قرار نیست این مسائل در گروه دث بیان کنم. من انتخاب مناسبی در تغییر نام گروه داشته ام. من سعی کردم همه چیز در راه درست قرار گیرد." شولدینر اولین آلبوم کنترل دینایت را به پایان رساند و در این هنگام تشخیص داده شد که او تومور مغزی دارد ولی او برنامه گروه برای تور ایالات متحده و کانادا را لغو نکرد. همانطور که وی بر روی آلبوم دوم کار می کرد، شرایط نیز بهبود یافت، اما تومور او را ضعیف تر می کرد و حال او نیز آسیب پذیرتر می شد. او به بیماری ذات الریه دچار شد و در بیمارستان بستری شد. در ۱۳ دسامبر سال ۲۰۰۱، شولدینر از بیمارستان مرخص شد و به خانه بازگشت، اما یک ساعت بعد، او درگذشت.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
ویرایش توسط Maximus : 2011/09/29 در ساعت 05:15 AM
گروه Slayer
اسلیر یک گروه ترش متال آمریکایی است که در سال ۱۹۸۲ در هانتینگتن بیچ کالیفرنیا شکل گرفت.
جف هنمن و کری کینگ اعضای بنیانگذار اسلیر هستند.
اسلِیِر در سال ۱۹۸۶ و با انتشار آلبوم "فرمانروایی میان خون" نوید ظهور یک پدیدهٔ جدید در موسیقی ترش متال آمریکا را داد. این آلبوم از سوی نشریهٔ موسیقی انگلیسی کرانگ به عنوان "هویترین آلبوم همهٔ دوران" شناخته شد.
مشخصه موسیقی اسلیر پیگینگ سریع، دابل باس درامینگ و فریادهای خواننده است.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
متن آهنگها و طرح جلد آلبومهای گروه متاثر از مضامینی همچون مذهب، شیطانپرستی، قتلهای زنجیرهای و جنگاوری است، که اغلب اوقات باعث ممنوع شدن آلبومها، تاخیر در انتشار آنها، طرح شکایت علیه گروه و بروز اعتراضهایی از سوی انجمن های مذهبی و عامه مردم شده است.
از سال ۱۹۸۳ که اولین آلبوم گروه منتشر شد، آنها تا کنون دو آلبوم اجرای زنده، یک مجموعه، شش موزیک ویدئو و یازده آلبوم استودیویی را روانه بازار کرده اند، که باعث شد گروه چهار بار از گواهینامه انجمن صنعت ضبط آمریکا نشان طلا را دریافت کند و همچنین پنج بار نامزد دریافت جایزه گرمی شود که دوبار موفق به دریافت آن برای آهنگ «چشمان دیوانه»(۲۰۰۷) و «پایان ششم»(۲۰۰۸) گشت.
اسلیر در جشواره های مختلفی در سرتاسر جهان از جمله آن هولی آلیانس، دانلود و آزفست به اجرا پرداخته است.
اعضای فعلی:
تام آرایا: آواز و گیتار بیس (۱۹۸۲ تاکنون)
جف هنمن: گیتار الکتریک (۱۹۸۲ تاکنون)
کری کینگ: گیتار الکتریک (۱۹۸۲ تاکنون)
دیو لومباردو: درامز (۱۹۸۱ تا ۱۹۸۶، ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲، ۲۰۰۲ تاکنون)
اعضای پیشین:
تونی اسکاگلیونه: درامز (۱۹۸۶ تا ۱۹۸۷)
پال باستاف: درامز (۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶، ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱)
جان دت: درامز (۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷)
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
ویرایش توسط Maximus : 2011/10/07 در ساعت 12:47 AM
گروه Motörhead
موتورهد نام یک گروه راک و هوی متال انگلیسی است که در ۱۹۷۵ بوسیله نوازنده گیتار باس، خواننده و آهنگساز، یان لمی کیلمیستر، تشکیل شد. این گروه یکی از گروه های مشهور و تشکیل دهنده جنبش موسوم به موج نو هوی متال انگلیسی است.
اگرچه موتورهد بعنوان یک گروه ترش متال و اسپید متال شناخته شده است ولی لمی خواننده اصلی گروه هیچ گاه این عنوان را دوست نداشته و همیشه از موتورهد بعنوان یک گروه راک اند رول یاد می کند.
موتورهد اولین گروه متالی است که در آثار خود انرژی و سرعت بیشتری را بکار گرفته و به نوعی می توان گفت آنها اولین گروه ترش/اسپید متال هستند.
لمی در می ۱۹۷۵ از گروه هاوک وایند اخراج می شود، دلیل آن به گفته خود لمی استفاده از مواد مخدر بوده است. لمی در کانادا بخاطر استفاده از کوکائین بازداشت شد و ۵ روز را در زندان به سر برد و از این رو گروه اجرای زنده خود را از دست داد. پس از اخراج، لمی تصمیم گرفت تا گروه جدیدی را شکل دهد، اسم اولیه گروه بسترد به معنای حرامزاده بود اما به توصیه دیگران لمی تصمیم به تغییر نام گروه به موتورهد کرد و نام گروه از آن پس موتورهد بود. این نام الهام گرفته از آخرین آهنگی بود که لمی برای هاوک وایند ساخته بود.
در ۱۹۷۵ گروه با ترکیب اعضای این چنین یعنی لمی نوازنده گیتار باس و خواننده، پینک فریس و لری والیس نوازنده گیتار و لوکاس فاکس نوازنده درامز با عقد قردادی با شرکت United Artists شروع به اجرای آثار خود نمودند. در همین سال آنها در استودیویی در لندن اولین آلبوم خود را ضبط کردند، آلبومی که در ابتدا شرکت ناشر از قبول پخش آن سرباز زد (اگرچه این آلبوم با نام On Parole در ۱۹۸۰ منتشر شد).
ترکیب موتورهد تا به امروز تغیرات بسیاری را به خود دیده است اما ترکیب گروه سه نفره شامل لمی، کلارک، تیلور معروفترین و مشهورترین ترکیب گروه است.
آلبومها
۱۹۷۵ On Parole ۱۹۷۷ Motörhead ۱۹۷۹ Overkill ۱۹۷۹ Bomber ۱۹۸۰ Ace of Spades ۱۹۸۲ Iron Fist ۱۹۸۳ Another Perfect Day ۱۹۸۶ Orgasmatron ۱۹۸۷ Rock 'n' Roll ۱۹۹۱ ۱۹۱۶ ۱۹۹۲ March ör Die ۱۹۹۳ Bastards ۱۹۹۵ Sacrifice ۱۹۹۶ Overnight Sensation ۱۹۹۸
Snake Bite Love ۲۰۰۰ We Are Motörhead ۲۰۰۲ Hammered ۲۰۰۴ Inferno ۲۰۰۶ Kiss of Death ۲۰۰۸
۲۰۱۰
Motörizer
The World Is Yours
ویرایش توسط Maximus : 2011/10/07 در ساعت 12:46 AM
Burzum
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
بارزام (بورزوم) ، گروه موسیقی بلک متال نروژی است که توسط "ورگ ویکرنس" در سال ۱۹۸۹ میلادی تشکیل گردید.
این گروه چندی بعد به امبینت و دارک امبینت تغییر سبک داد. آثار اولیهٔ این گروه بیشتر پیرو سبک Old School Black Metal هستند. این خواننده و موسیقی دان با تشکیل بند تک نفرهٔ بارزام تاثیر بسزایی بر عالم موسیقی گذاشت در حالی که تنها ۲۱ سال از سنش می گذشت. اعضای بند دارکثرون و بارزام دوستی صمیمی ای با هم دارند و خوانندهٔ بند دارکثرون یعنی فنریز برای بند بارزام یک کلیپ از مشهورترین آهنگ این بند با نام Dunkelheit ساخت.
تاریخچهٔ کوتاهی از بلک متال
در همین سالها گروه انگلیسی ونوم (Venom) آلبومی با نام بلک متال را روانه بازار نمود. کشور نوروژ جوانانی دین ستیز داشت که حاضر به قبول مسیحیت نبودند، البته این به معنای اکثر جامعهٔ نوروژ نبود. پس مجبور به مخفی ماندن بودند. اما هر جنبش موفقی یک رهبر موفق هم دارد. تجاربی مانند گروههای اجتماعی ثرش متال ایلات متحده راهی نوین را به سوی جوانان دین ستیز نشان داد. حاصل تمام این حوادث پدیدهای بود به نام ثرش متال اسکاندیناوی، یعنی بلک متال. زیرا بر خلاف ثرش متالی که متالیکا در سال ۸۲ خلق کرد، مضمونهای اشعار فقط مسائل اجتماعی و اعتراض به آن نبود. بلکه بیشتر به دین ستیزی میپرداخت. تغییراتی عمده در ثرش متال به وجود آمد. درامز سریعتر نواخته میشد و توین پدال جزئی اساسی بود. از سوی دیگر دیستروشن به قدری بالا رفت که تا آن زمان بی سابقه بود. در سال ۱۹۸۴ اولین گروه بلک متال نوروژ یعنی میهم به وجود آمد. که کریستین ویکرنس به آن راه یافت و برای چند تراک بیس نواخت.
تشکیل اوروکهای Uruk Hai ۱۹۸۸-۱۹۸۹
اوروکهای به نژادی از اورکها گفته میشود که خشن تر و با هوش تر هستند و سائرون توانست ترس و درد را از وجود آنها پاک کنند. این گروه بلک متال دو کاست دمو به صورت زیر زمینی ضبط کرد. جالب اینجاست که یک تراک امبینت نیز در این آلبومها موجود است که بعدها سهم به سزایی در بارزام ایفا نمود. این گروه به صورت تک نفره تاسیس گردید و هرگز حامی مالی نداشت.
پیوستن به سیتنال Satanal
این گروه بلک متال توسط دوست ورگ یعنی ابث (که بعدها گروه بلک متال ایمورتال را تاسیس کرد.) تشکیل شد اما بعد از مدت اندکی از هم پاشید. این گروه تنها چند دموی غیر رسمی را ضبط کرد. اما بنا به برخی دلایل که هیچگاه مشخص نشد هرگز انتشار نیافتند. البته در سالهای اول تولد بلک متال هر گروه و هر متالری تعریف خاصی از بلک متال داشت. این تعاریف سبب تشکیل گروههای سست بنیادی می گشد که به سرعت از هم می پاشیدند.
تشکیل بارزام Burzum
این گروه به سال ۸۹ تشکیل گردید و به یکی از تاثیر گذارترین گروههای تاریخ بلک متال مبدل شد. این گروه باز هم به صورت تک نفره ضبط میکرد. ابتدا با انتشار آلبومهای دمو در سالهای نخستین دههٔ ۹۰ بین معدود هواداران بلک متال جایی برای خود پیدا کرد. اما انتشار آلبوم Burzum همهٔ موازنههای قدرت در بلک متال را برهم زد و ثابت کرد که بلک متال قابل گسترش است. در همین اسنا گروه بزرگ و محبوب میهم نیز با انتشار آلبوم و اجراهای زیر زمینی جایگاه خاصی بین هواداران داشت. خود کشی خوانندهٔ گروه میهم در سال ۹۱ نیز بر شهرت دیوانه وار آنها افزود تا به سرعت تبدیل به یک افسانه گردند. این به دلیل قدرت طلبی حاکم بین بزرگان بلک متال بود که البته به سرعت نیز مضموم شمرده شد. این جریان هر چند ابتدا به یک کشمکش کوچک بین گروههای بلک متال می نمود اما بعدها چیزی بیشتر از یک کشمکش شد، قتل.
قتل
در سال ۹۳ این دعوا به قدری بالا گرفت که ورگ و رهبر گروه میهم یعنی یورونموس فقید به این نتیجه رسیدند که دنیای بلک متال به اندازهٔ وجود هر دوی آنها بزرگ نیست. یورونموس شروع به تهدید ورگ به قتل نمود. هر دوی آنها جوان بودند و از روی احساسات تصمیم میگرفتند. اما ورگ به زودی کوتاه آمد و با احترامی که یورونموس در آن سالها داشت موضوع به سوی حل شدن پیش میرفت. حتی ورگ برای دلجویی مصاحبهای با یک روزنامهٔ نوروژی ترتیب داد که از یورونموس تعریف کرده بود. یورنموس در آن سالها یک کمپانی انتشاراتی موزیک تاسیس کرده بود. ورگ هم از آن تعریف کرد اما یورونموس با تعطیلی مغازه و کمپانی مشتریانی که توسط مصاحبه ورگ با وی آشنا شده بودند را پشت دربهای بسته تنها گذاشت. حتی بعدها به خاطر دروغگوییهای ورگ که یورونموس را خیلی بزرگتر از آنچه که بود نشان داده بود دو هفته بازداشت شد. این ماجراها با موفقیتهای روز افزون ورگ بالاتر گرفت و نقشهٔ قتل ورگ ویکرنس توسط یورونموس کشیده شد. اما از آنجا که بسیاری از دوستان ورگ و یورونموس با هم مشترک بودند او به سرعت از این نقشه آگاه شد. در ساعات اولیه ۱۰/۰۷/۱۹۹۳ ورگ به مدت ۷ ساعت از قلعه خود واقع در برگن به سمت اوسلو به همراه هم خانهای اش ساموث رانندگی کرد. آن زمان وی یک فلکس قورباغهای داشت. حدود ساعت ۴ صبح به آپارتمان یورنموس رسید. و زنگ در را به صدا در آورد. هنگامی که یورنموس خواب آلود ورگ را آن موقع صبح دید به شدت جا خورد. یک ضربه به سینه ورگ زد. ورگ نیز به زور وارد خانه شد. یورنموس به سمت آشپزخانه در طبقه بالا دوید و یک کارد آشپز خانه برداشت تا به ورگ حمله کند. ورگ هم چاقوی جیبی اش را در آورد و یک ضربه به یورنموس زد. یورونموس توانست از خانه به بیرون فرار کند اما در هنگام دویدن با یک تیر چراغ برق برخود کرد. حباب تیر به زمین افتاد و یورونموس روی تکههای شیشه نقش بر زمین شد. به همین علت روی کمر یورونموس ۲۳ جای زخم باقی ماند. در همین زمان ورگ هم به او رسید و به گفتهٔ خودش احمقانهترین کار عمرش را مرتکب شد. او چاقوی ضامن دارش را تا انتها وارد جمجمهٔ یورونموس فقید کرد. سپس با ساموث که در بهت فرو رفته بود از آنجا گریختند.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
دادگاه
خبر قتل یورونموس قبل از رسیدن ورگ به خانه همه جا پیچید. پلیس نوروژ هم اولین جایی که رفت خانهٔ ورگ بود. اما هیچ سر نخی پیدا نکردند. ولی با این وجود ورگ مهمترین و اصلیترین مضنون پلیس به شمار میرفت. بازجویی ورگ شروع گردید و آنها گفتند اثر انگشت ورگ را در خانه پیدا کرده اند و این در حالی بود که ورگ آن شب دست کش داشت. با بی نتیجه ماندن بازجویی آنها به سراغ ساموث رفتند. البته ساموث هم حرفی به میان نیاورد. جز اینکه در شب قتل او اصلا با ورگ نبوده است. مدتی بعد پلیس فیلمی پیدا کرد که از دوربینهای امنیتی یک پمپ بنزین ضبط شده بود و در آن فیلم ورگ و ساموث در کنار هم بودند که این تمامی انکارهای آنها را نقش بر آب کرد. در همین راستا ساموث زبان به اعتراف گشود. در دادگاه ورگ به جرم قتل عمد و نیز آتش زدن ۳ کلیسا از جمله یک کلیسا که جزء آثار تاریخی نوروژ بود به اشد مجازات یعنی ۲۱ سال زندان محکوم شد. هر چند که او هنگام قرائت دادگاه میخندید و برای توهین به دادگاه مو هایش را به صورت گیسو بافت. ساموث نیز به علت همکاری در قتل متهم شد و به ۱۰ سال زندان محکوم گردید.
زندان
ورگ ویکرنس چندین بار به زندانهای دیگر منتقل شد. اما خلاصه در تاریخ ۲۴ می ۲۰۰۹ آزاد شد. البته قرار بود در سال ۲۰۰۷ آزاد شود اما به دلیل اقدام به فرار در هنگام مرخصی موقت ۱۸ ماه به مجازاتش افزوده شد و مابقی مدت زندانش نیز بخشوده گردید. او در زندان دو آلبوم با سبک امبینت منتشر کرد و از سال ۹۹ فعالیت گروهش را به حالت تعلیق در آورد. اما توانست چندین کتاب مربوط به دوران کهن نوروژ را تالیف نماید. دلیل اینکه او تا این اندازه پس از ۱۶ سال شکسته شده است نوع زندان نوروژ است. زیرا زندانیان ۲۳ ساعت را انفرادی میگذرانند و تنها یک ساعت در حیاط جمع میشوند. البته باید خاطر نشان کرد که در زندان به رایانه دسترسی داشت و حتی به اینترنت نیز متصل بود. البته اجازهٔ استفاده از تمامی آلات موسیقی به او داده نمیشد و تنها از سینتیسایزر میتوانست استفاده نماید. دوران زندان او با فراز و نشیبهای زیادی همراه بود. من جمله اینکه بسیاری از او طرفداری کردند و بسیاری او را به قتل تهدید کردند.
بارزام و رسانه
رسانههای نوروژی به کذابی در آن زمان مشهور بودند. آنها داستانهای متعددی برای جریان قتل پرداختند. از جمله اینکه یورونموس همجنسباز بوده است و قصد تجاوز به ورگ را داشته. یا اینکه یورونموس دوست دختر ورگ را تصاحب کرده که تا قبل از او حتی نام یورونموس را نشنیده بود. در جایی آمده است که ورگ به خاطر نپرداختن حق انتشار آلبوم هایش از سوی یورونموس او را کشت در حالی که ورگ همیشه ثروتمند بوده و به پول نا چیز آلبوم هایش احتیاجی نداشته است. همچنین آنها نوشتند که ورگ یورونموس را با ۲۳ ضربهٔ چاقو از پشت زده است در حالی که پشت یورونموس جای زخم شیشه خورده بود. او طی مصاحبههای معدودی که انجام داده است بیان نمود که دیگر به انتشار آلبومهای بلک متال دست نخواهد زد و ما بقی عمر بارزام را آلبومهای امبینت پر میکنند. همچنین او در فیلم If the lights take us all نیز که مستندی از بلک متل نوروژ است حضور دارد. او در تمام طول مدت زندانش فقط دو بار مصاحبهٔ مطبوعاتی داشت.
Metallica
متالیکا یک گروه موسیقی هوی متال آمریکایی است که در سال ۱۹۸۱ در شهر لس آنجلس فعالیت خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۹۸۳ اولین آلبومش را با نام "همهشان را بکش" منتشر کرد.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
متالیکا تا کنون ۹ آلبوم استودیویی، ۳ آلبوم زنده، ۵ کار اضافه (Extended Play)، ۲۴ نماهنگ و ۴۵ تکآهنگ منتشر کردهاست. این گروه ۹ بار برنده جایزه گرمی شدهاست و ۵ تا از آلبومهایش بهطور پیدرپی در «رنکینگ بیلبورد ۲۰۰» از شماره یک کار خود را شروع کردهاست که این یک رکورد محسوب میشود. آلبوم سال ۱۹۹۱ آنها، متالیکا، بیش از ۱۵ میلیون نسخه در ایالات متحده و ۲۲ میلیون در سرار جهان فروش داشته که آن را ۲۵امین آلبوم پرفروش آمریکا ساختهاست. گروه با انتشار آلبوم آهنربای مرگ به فروش کلی ۱۰۰ میلیون نسخه در جهان رسید.
سالهای اولیه
در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۸۱ لارس اولریش نوازنده درام به جیمز هتفیلد نوازنده گیتار و خواننده پیشنهادی میکند که جیمز نمیتواند آن را رد کند: «من برای گروهم، بر روی آلبوم جدید اسلیگل جایی برای یک آهنگ دارم».
حقیقت این است که لارس تا آن زمان گروهی نداشت ولی آن روز، هنگامی که جیمز به او پیوست این گروه دیگر شکل گرفته بود. آن دو اولین آهنگ را با یک دستگاه ارزان قیمت ضبط کردند درحالیکه جیمز وظیفه خواندن و نواختن گیتار ریتم و بیس را به عهده گرفت، لارس نواختن درام را به عهده گرفت و به تنظیمات موسیقی کمک کرد و نقش گرداننده را داشت. سرانجام ران مکگاونی برای نواختن گیتار بیس به گروه پیوست و دیو ماستین وظیفه نواختن گیتار را اتخاذ کرد. گروه اسم خودمانی متالیکا به معنی «یورش متال جوان» را انتخاب کرد و شروع به اجرای برنامه در شهر لس آنجلس کرد و در گشایش کنسرت گروههایی چون ساکسون قطعاتی اجرا میکرد. آنها سرانجام دمویی تمام عیار به نام «نبود زندگی تا چرم» را ضبط کردند. این دمو در داخل و خارج توسط لارس و دوستان خرید و فروشکننده نوارهای متالش پخش شد. «نبود زندگی تا چرم» توجه جمعیت زیرزمینی متال را برانگیخت و گروه علاقهمندانی خصوصا در سانفرانسیسکو و نیویورک پیدا کرد. سپس دو برنامه در سانفرانسیسکو اجرا کردند و گروه تماشاچیان آنجا را از تماشاچیان «آنجایند که دیده شوند» در لس آنجلس، دوستانهتر یافت. آنجا همچنین توجه گروه خوب و آیندهدار تروما خصوصا نوازنده گیتار بیس آنها یعنی کلیف برتون را جلب کردند. سرانجام متالیکا به شمال ایالت نقل مکان کرد و کلیف به گروه پیوست.
در نیویورک یک نسخه از «نبود زندگی تا چرم» به صفحهفروشی جان زازولا که به درستی بهشت متال نام داشت راه یافت. زازولا به سرعت متالیکا را استخدام کرد تا به شرق بیایند و چند برنامه اجرا و یک آلبوم ضبط کنند. گروه به نیویورک رفت، تنها برای اینکه به اطلاع گرداننده و تولیدکننده خود برسانند که: «نوازنده گیتار لید ما باید برود». رادی مارک ویتاکر گیتاریست گروهی را در سانفرانسیسکو پیشنهاد کرد و در اول آوریل ۱۹۸۳ کرک همت به متالیکا پیوست.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
(۱۹۸۴-۱۹۸۳) سوار بر آذرخش و همهشان را بکش
آلبوم اول متالیکا همهشان را بُکُش در اواخر ۱۹۸۳ انتشار یافت. بهدنبال انتشار «همهشان را بکش» گروه به اجرای کنسرت در شهرهای مختلف پرداخت. در سال ۱۹۸۴ آلبوم دوم با نام سوار بر آذرخش ضبط و منتشر شد. این آلبوم درحالیکه لحن معترضانه همهشان را بکش را حفظ کرده بود، هم از لحاظ موسیقی و هم از لحاظ مفاهیم شعری از آلبوم اول پخته تر بود. قابل توجهترین آهنگ از میان ۸ ترانه سوار بر آذرخش، ترانه چهارم یعنی محو شدن در تاریکی بود. این آهنگ که الهام گرفته از دزدی وسایل گروه در اوایل همان سال در بستون بود، به شکل نسبتاً ژرفی به موضوع شکست و ناکامی میپردازد. ترانههای دیگر از «سفینه عشق اچپی» و فیلم «ده فرمان» الهام گرفته شدهاند. گروه قرار داد دیگری با موسسه بزاگ مدیریت «کیو-پرایم» و درست بعد از آن با شرکت معروف ضبط الکترا بست.
(۱۹۸۴-۱۹۸۶) استاد خیمهشببازی
در سال ۱۹۸۶ آلبوم سوم متالیکا «استاد خیمهشببازی» انتشار یافت و گروه بههمراه آزی آزبورن به اجرای تور پرداخت. متالیکا به بلندیهای تازه میرسید. آلبوم جدید به رتبه ۲۹ دستیافت و از حضور ۷۲ هفتهای در جدول پرفروشهای آمریکا لذت برد. هنگامی که بازوی جیمز در ورزش اسکیت بورد شکست، گروه با افت کوچکی مواجه شد. جان مارشال تا بهبودی جیمز به گروه پیوست. با تور آزی کل گروه به اروپا رفت و تدارک سفری مخاطرهانگیز به خاور دور را دید. همه امیدوار بودند جیمز بتواند وظیفه خود را در نواختن گیتار به عهده گیرد ولی در اولین برنامه اروپایی مارشال بهجای جیمز گیتار نواخت.
مرگ کلیف برتون و ورود جیسون نیوستد
جیمز در ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۶ برای انجام وظایف خود دوباره به گروه پیوست.امااین آخرین باری بود که گروه با کلیف برنامه اجرا کرد. صبح روز بعد اتوبوس حامل اعضای گروه که به سمت سویًد می رفت بر روی یخ لیز خورد و کلیف که نزدیک پنجره بر روی تخت خواب بود در اثر این اتفاق به بیرون پرتاب شد و اتوبوس بر روی او افتاد. جیمز در آن لحظه از شدت عصبانیت می خواست راننده را بکشد ولی بقیه اعضا مانع این اتفاق شدند. کلیف علاوه بر نوازندگی بیس، برای گروه مثل معلم و مربی نیز بود.او فرزانگی موسیقیایی و نگرش «خودت باش» را در اختیار گروه میگذاشت. مدتی پس از مرگ کلیف اعضا می خواستند گروه را منحل کنند اما آنها روزی به هم گفتند که اگر کلیف بود از آنها می خواست که ادامه دهند؛ جیسون نیوستد از میان ۴۵ درخواستکننده برای عضویت در متالیکا انتخاب شد. علت این انتخاب تواناییهای او و داشتن عادتهای مشابه با گروه بود. تصمیم بر این گرفته شد که مجدداً به حال و هوای تور باز گردند تا هم نوازندهٔ بیس جدید را با امور آشنا کنند هم سرپوشی بر غم از دست دادن کلیف بگذارند. گروه به بهانه معرفی جیسون صفحهای از کلیه آهنگهای ضبطشده منتشر کرد. صفحه با نام «بازدیدی دوباره-دوباره از روزهای گاراژ» منتشر شد که به نظر دنبالهٔ «بازدیدی دوباره از روزهای گاراژ» است که در سال ۱۹۸۴ بهصورت «طرف دوم» منتشر شده بود.
(۱۹۹۰-۱۹۸۸) … و عدالت برای همه
وقتی جیسون جای ثابتی در گروه بهدستآورد، گروه برای ضبط آلبوم چهارم خود ... و عدالت برای همه آماده شد. «… و عدالت برای همه» که در اوت ۱۹۸۸ منتشر شد، در ردهبندی پرفروشهای آمریکا به رتبه ۶ دست یافت و نامزد جایزه «گرمی» برای بهترین گروه «متال/هارد راک» شد. گروه دوباره به اجرای تورهای گستردهای در کشورهای مختلف پرداخت. دو ترانهٔ آلبوم «عدالت» بهطور مستقل در آمریکا منتشر شد و گروه برای ترانه تنها جراتِ ساختِ اولین ترانهٔ ویدیویی را به خود داد و سرانجام برای اجرای مستقل «تنها» به جایزه گرمی دست یافت.
(۱۹۹۳-۱۹۹۰) آلبوم سیاه
در سال ۱۹۹۱ گروه آلبومی با نام خود، با عنوان متالیکا منتشر کرد که به آلبوم سیاه هم شناخته میشود. این آلبوم که با تولیدکنندگی باب راک منتشر شد نسبت به آلبومهای قبلی کاری تازه بود. آهنگها کوتاهتر و نواها پُرتر، عمیقتر و با یکنواختی کمتر بودند.
«آلبوم سیاه» خیلی زود توانست در نقاط مختلف جهان رتبه اول را کسب کند و هفتهها در صدر بماند. چندین ترانه از این آلبوم بهطور مستقل یا ترانه ویدیویی منتشر شد. این آلبوم موفقترین آلبوم متالیکا تا به امروز است. گروه جایزههای متعددی از جمله یک گِرَمی برای خود آلبوم و چندین جایزه «ام-تیوی» و «جایزه موسیقی آمریکا» را به خود اختصاص داد. گروه تورهای بسیاری گذاشت، به تنهایی در توری موسوم به «شامگاهی با متالیکا»، با گروه گانز ان روزز و یا در فستیوالهای متعدد به اجرای برنامه پرداخت. متالیکا آلبوم سیاه و همچنین ترانههای دیگر را به میان مردم برد.
(۱۹۹۹-۱۹۹۴) بارگذاری، بازبارگذاری، گاراژ، اِس اَند اِم
ینج سال طول کشید که آلبوم بعدی متالیکا منتشر شد. آلبومی با نام بارگذاری که طولانیترین آلبوم متالیکا تا آن زمان بود. این آلبوم شامل ۱۴ آهنگ بود و تمامی ظرفیت موجود بر روی سیدی را پر کرد. این آلبوم و نیز آلبوم بعدی بازبارگذاری که در سال ۹۷ منتشر شد، تولیدکنندگان مشترک داشتند و هر دو آلبوم با هم نوشته و تقریباً همزمان ضبط شد و ادامهدهنده راهی بود که با «آلبوم سیاه» آغاز شد. از لحاظ موسیقی پر محتوا و کوبنده، ترانهها رها، قدرتمند و التقاطی بودند، منصفانه نیست اگر بگوییم متالیکا تغییر زیادی کرد؛ چراکه گروه همان گروهی است که «همهشان را بکش» و «…و عدالت برای همه» را ضبط کرده ولی دوقلوهای لود، متالیکایی را نشان میدهد که دوران «فقط نگرش، فقط سرعت» را پشت سر گذاشته و به نگرش «خودت باش» بازگشتهاست.
با به پایان رسیدن تورهای پی در پی «لود» و «ریلود» و احتمالاً پایان این مرحله از متالیکا کاملاً طبیعی است که گروه تا حدی دروننگر شود. درحالیکه آلبومهای لود از لحاظ شعر بخش قابل توجهی از آنچه را که در درون ماست، به شکلی عاطفی و ناخداگاه منتشر میکرد، اما زمان آن میرسید که به درون آنچه که این گروه را ساخته بود نگریسته شود.
هیچ بازتابی بهتر از تاثیراتش، متالیکا را، متالیکا نمیسازد. مانند ۱۹۸۱ که آغاز به کار کردند و ۱۹۸۴ با «بازدید دوباره از گاراژ» و «بازدیدی دوباره-دوباره از گاراژ » در ۱۹۸۷، گروه به گاراژ بازگشت؛ متالیکا همواره گروه گاراژی بوده و هست. خواه در زیرزمین کرک یا رستوران جیسون یا در دخمه لارس و خواه بر روی صحنه و مقابل ۵۰۰۰۰ تماشاچی، متالیکا همیشه همان ترانه یا ردیف را مینوازد که جایی در کنار جاده مینوازد، که جایی در کنار جاده، آنها را یاری کرده بود.
گروه تا به حال دو پروژه «گاراژی» به صورت «طرف دوم» منتشر کرده و در حقیقت پروژههای «روزهای گاراژ» چنان قابل جمعآوری و کمیاب شدهاند که نسخه نه چندان خوب آنها با قیمتهای سرسامآور به فروش میرسد. گروه ۱۱ ترانه جدید را انتخاب کرده و سومین پروژه «گاراژی» خود را باز هم با همراهی باب راک ضبط کرد. آلبوم به درستی «گاراژ الحاقی» نام گرفت چرا که تمام ترانههای گاراژی قبلی را همراه با ۱۱ ترانهٔ جدید در خود داشت.
متالیکا بههمراهی ارکستر سانفرانسیسکو در سال ۱۹۹۹ آلبوم زنده اِس اَند اِم را به رهبری مایکل کیمن منتشر کرد. آلبوم به سرعت در مکان دوم جدولها جای گرفت.
مناقشه با نپستر (۲۰۰۱-۲۰۰۰)
در سال ۲۰۰۰ گروه سایت «نپستر» (یک سرویس فایل اشتراکی اینترنتی را که به اعضا اجازه میداد از کامپیترهای یکدیگر موسیقی دانلود کنند)، به علت نقض قانون حق تاًلیف به دادگاه کشاند. اما چندی بعد شکایت خود را پس گرفت – شاید بیشتر بهخاطر تاثیر بدی که بر جای گذاشته بود.ترانه «ناپدید میشوم» که برای موسیقی فیلم «ماموریت غیر ممکن ۲» نوشته شده بود یکی از ترانههای این دوره است. در ژانویه سال ۲۰۰۱ جیسون نیوستد اعلام کرد که از گروه کنارهگیری کردهاست.
در اول آگوست تمامی برنامههای ضبط و دیگر برنامههای گروه قطع شد و جیمز هتفیلد برای ترک اعتیاد خود به الکل، به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرد.
خشم مقدس (۲۰۰۵-۲۰۰۳)
پس از بهبودی جیمز هتفیلد، «باب راک» جای خالی «نیوستد» را در جلسههای ضبط آلبوم پر میکند و درنتیجه گروه پس از ۳ سال آلبوم جدید خود را به بازار عرضه کرد. اسم آلبومخشم مقدس میباشد که دارای نقدهای دوگانه بوده و آلبومی قابل بحث است. این آلبوم از ۱۱ ترانه تشکیل شدهاست و برای اولین بار در تاریخ هنری متالیکا دارای گیتار سولو نمیباشد.
ورود رابرت تروهیلو
در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۰۳ رابرت تروهیو رسما به عنوان نوازنده گیتار بیس جدید متالیکا معرفی میشود و به همراه گروه در تور دیوانهوار عصبانی از دنیا آغاز به کار میکند.
آهنربای مرگ (۲۰۱۰-۲۰۰۶)
در سال ۲۰۰۸ و پس از ۵ سال متالیکا آلبوم آهنربای مرگ را با تهیه کنندهٔ جدیدشان ریک روبین منتشر کرد که اولین آلبوم آنها است که بههمراه رابرت تروهیو ضبط میشود و پنجمین آلبوم که در صدر جدول پرفروشترینها قرار میگیرد، که این خود رکوردی به حساب می آید. متالیکا با این آلبوم بازگشت به ریشه خود یعنی ترش متال کردهاست و با آهنگهای طولانی و سولوهای خشن و ریتم تند به موسیقی سالهای دهه ۸۰ میلادی خود برگشتهاست. در سال ۲۰۰۹ متالیکا رسما وارد تالار مشاهیر راک اند رول شد و پس از آن در تور کنسرت تبلیغاتی آلبوم جدیدشان به نام تور مغناطیسگر دنیا (World Magnetic Tour) شرکت کردند.
متالیکا برای اولین بار به همراه اسلیر، مگادث و انترکس در قالب سری فتیوال سونیسفیر در بلغارستان و رومانی و ترکیه شرکت کرد.
پس از گذشتن بیش از دو سال در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۰ در ملبورن استرالیا تور مغناطیسگر دنیا به پایان رسید.
لولو و آینده (تاکنون-۲۰۱۱)
در نوامبر ۲۰۱۰، لارس اولریش در مصاحبهای اعلام کرد که در مارچ یا آپریل به استودیو برمی گردند تا بر روی آلبوم جدیدشان کار کنند. رابرت تروهیو نیز در مصاحبهای به همکاری مجدد متالیکا با روبین اشاره کرد.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
در ۹ نوامبر ۲۰۱۰ متالیکا اعلام کرد که به عنوان گروه اصلی شب ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۱ در فستیوال راک این ریو در ریو د ژانریو شرکت خواهد کرد. همچنین این گروه به همراه «چهار بزرگ» موسیقی ترش متال در انگلستان، آمریکا و سوئد اجرا خواهند داشت.
در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۱ متالیکا اعلام کرد که جلسههای ضبط آهنگها به همراه نوازنده و خواننده لو *** به پایان رسیدهاست. همکاری چند ماهه آنها به ساختن ۱۰ ترانه جدید در قالب آلبومی به نام لولو انجامیدهاست. این آلبوم در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱ منتشر خواهد شد.
برگرفته از ویکی پدیا
مصاحبه Somi Arian با مدیربرنامه گیتاریست و وکال فراموش نشدنی گروه Death چاک اسچولدینر
Genre : Death Metal
Quality : Flv - 640x352 - 72 Mb
Server : Direct Link
شما مجاز به دیدن تصاویر نیستید. با مدیر کل سایت در تماس باشید
شما مجاز به دیدن تصاویر نیستید. با مدیر کل سایت در تماس باشید
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
مصاحبه Somi Arian با گروه Arch Enemy در برنامه Scream For Me Tehran
Genre : Death Metal / Melodic Death Metal
Quality : Flv - 640x352 - 78 Mb
Server : Direct Link
+بهمراه زیرنویس فارسی+
شما مجاز به دیدن تصاویر نیستید. با مدیر کل سایت در تماس باشید
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
مصاحبه Somi Arian با گروه Amon Amarth در برنامه Scream For Me Tehran
Genre : Viking Metal
Quality : Flv - 640x352 - 48 Mb
Server : Direct Link
شما مجاز به دیدن تصاویر نیستید. با مدیر کل سایت در تماس باشید
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.