کانال تلگرام انجمن
صفحه 1 از 7 123 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 68

موضوع: مباحث پایه ای و روان شناختی Trance و Psytrance

  1. Top | #1

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    771
    تشکر
    2,272
    از این کاربر 5,479 بار در 876 ارسال تشکر شده است.
    Others
    Hi Profile

    مباحث پایه ای و روان شناختی Trance و Psytrance

    با سلام
    چند نفر از دوستان درمورد الگوهای امواج مغزی در شنیدن موسیقی الکترونیک ( ترنس و Psy) به من ایمیل زده اند .
    فلسفه ی Brain Wave خیلی گسترده است با کم جستجو و مطالعه میشود این مباحث را بررسی کرد . من به دست نوشته های خودم در دفتر موسیقی ام رجوع کردم و با مستندات علمی و منابع سایت و مجلات معتبر این مطالب را می نویسم .
    همه معنای لغوی ترنس را میدانیم اما واقعیت چیزی فراتر از تصور ماست . الگوی امواج مغزی مجموعه ای ازحالات سیر ذهن انسان در زمان است . که با بررسی روانشناختی موسیقی الکترونیک رابطه ی جالبی دارد . اگر موسیقی ترنس (یا Psytrance) را از روی اصول شنیداری درست بتوانیم بشنویم کارایی مغز چندین برابر میشود . جالب است که هر ساب ژانر از این سبکها باید برای افزایش راندمان ذهن شما در زمانهای خاصی گوش داد . این ماهیت مبنایی موسیقی الکترونیک است .
    جدیدا ترنس ماهیت خود را در میان عموم مردم گم کرده است و بیشتر به بازار فروش توجه میشود البته قابل ذکر است هنوز هم برخی از بزرگان ترنس بدون توجه به بازار آلبومی با محتوای قوی ارائه میدهند . علی الخصوص ساب ژانرهایی مانند ترنس انرژی و وکال ترنس ها این ماهیت زیر بنایی را حفظ کرده اند . قابل تامل است با بررسی های فراوان در میان متخصصان موسیقی الکترونیک این دو ساب ژانر ذهن را از حالت رکود و خستگی مضاعف از شنیدن موسیقی تکراری ، مورد تحرک زیادی قرار میدهند . به طوریکه انسان را به خلسه و بی وزنی هدایت میکنند و در این حالت شما احساس آرامش درونی (حالت خاص ) را تجربه میکنید .
    یکی از دوستان در مورد تفاوت اصول ساختاری ترنس و Psytrance سوالی داشتند . ترنس فرمی از موسیقی است که تاکید آن بیستر بر روی تکرار ریتم و ملودی ها می باشد ( به غیر از ترنس انرژی و وکال ترنس ها) و جالبتر از این که ترنس از بیرون به درون الهام میشود ( یعنی Disk Jockey باید با پشت سر گذاشتن ملودی های پیاپی و Play کردن موسیقی از سوی خودش احساسات را به درون انسان انتقال دهد ) اما Psy با تکیه بر چاکراهای بدن انسان ساخته میشود ( به عباراتی چاکراها حفره های درونی بدن انسان اسن که اگر خوب مورد بررسی قرار گیرد میتواند موجب شکوفایی استعدادهای شما گردد ) و اصولا جوشش از درون صورت میگیرد ( فلسفه ی Goa از همین جا نشات میگیرد ) .
    در خلسه صحیح انسان از محیط خارج می‌‌شود طوری که گویی در این دنیا وجود ندارد در حالیکه هنوز در همان مکان حضور دارد .

    خلسه چیست؟

    خلسه حالتی بین خواب و بیداری است که امواج ذهنی در شرایط آلفا قرار میگیرند و تلقین پذیری انسان افزایش می یابد. در حالت خلسه انسان در:


    1- آرامش قرار میگیرد.
    2- توجه از امور عادی جدا میشود.
    3- آگاهی و تمرکز بیشتر میشود.
    4- حواس پنجگانه فیزیکی تضعیف میشود.
    5- حواس برتر هویدا و تقویت میشود.
    6- ضمیر خودآگاه کنار رفته و ضمیر ناخودآگاه پدیدار میگردد.
    7- در این حال امواج فکری انسان در سطح آلفا قرار می گیرد و تلقین پذیری انسان بیشتر میشود.


    بنابراین مناسب است که در حالت خلسه از تلقین استفاده نمود تا تاثیرات بیشتری به همراه داشته باشد. باید توجه داشت که خلسه از نظر کیفیت به دو نوع مثبت و منفی تقسیم بندی میشود باید خلسه منفی را شناخت و اگر پیش آمد از خلسه خارج شد.
    ویژگیهای خلسه مثبت:
    1- تنفس آرام و عمیق است.
    2- ضربان قلب طبیعی است.
    3- شخص احساس آرامش و رهایی دارد.
    در حالی که در خلسه منفی تنفس تند و سطحی است و شخص حالت اظطراب و تنش دارد.
    در زندگی روزمره حالت هایی پیش می آید که مشابه خلسه می باشند باید در این شرایط و موقعیت ها به خود تلقین مثبت نمود.


    حالت های مشابه خلسه:
    1- مواقعی که در حال استراحت هستید
    2- زمانی که خیلی خوشحال یا خیلی ناراحت هستید.
    3- لحظاتی قبل از این که به خواب بروید
    4- بلافاصله بعد از بیدار شدن
    5- قرار گرفتن در مکانهایی که جزء اهداف شما است.
    6- در موقع بیماری، حوادث



    لازم به ذکر است نوشته های مشکی دست نوشته های شخصی خودم است و نوشته های قرمز رنگ مربوط چند سایت معتبر( ویکی پیدیا و ... ) در سالهای 88 می باشد - با تشکر


  2. Top | #2

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    771
    تشکر
    2,272
    از این کاربر 5,479 بار در 876 ارسال تشکر شده است.
    Others
    Hi Profile
    فرهنگ حرفه ای شنیدن موسیقی الکترونیک
    ما در اینجا به بررسی برخی از فرهنگهای شنیدن موسیقی الکترونیک پرداخته ایم . این مباحث مهم شاید برای همگان سوالات زیادی را مطرح کند . با تحقیقات فراوان از سایت های مرجع ، معتبر و همچنین تجربه ی شنیداری 12 ساله ام توانسته ام این مبحث را با جرات فراوان به تحریر در آورم . امید است که از این مطلب کم ولی ارزنده لذت فراوان ببرید .
    مبحث اول : آیا شما موسیقی را می شنوید یا گوش می کنید ؟
    بله میان شنفتن و گوش دادن دنیایی فاصله وجود دارد ، شنیدن در فرهنگ موسیقی یعنی تمرکز ، ثانیه به ثانیه بررسی کردن موزیک که همیشه ماندگار است اما گوش فرا دادن به آهنگ یعنی بررسی به صورت کلی و گذرا که دوام چندانی ندارد . دلیل اینکه برخی افراد از آهنگها بعد از مدت زمان کوتاهی خسته می شوند شاید همان گوش دادن باشد .
    مبحث دوم : موسیقی را چگونه می شنوید ؟
    در برخی مواقع مشاهده شده برخی از دوستان مسئله ای را مطرح میکنند که فقط آرتیست فلان ..... ! فقط سبک فلا ن.... ! تعصب خیلی خوبه اما تعصب کورکورانه موجب نزول شخصیت و از همه مهمتر بایکد شدن ذهن می شود . در این بخش ما به همه میگوییم که باید هر تراک را تا انتها گوش داد نه بصورت سرسری و جلو عقب کردن . جالبه بدونید اگر هر اهنگ را بصورت کامل نشنوید اثر معکوس روی ذهن میگذارد . در یکی از مجلات الکترونیک مطلب قابل تاملی نوشته شده بود که برای خودم جالب بود : هر آلبوم از موسیقی را باید حداقل 9 بار پشت سر هم گوش کنید تا بکگراند و موضوع آلبوم را توسط مغز درک کنید .
    مبحث سوم : کیفیت هر آهنگ چقدر برای شما مهم است ؟ خصوصیات یک آهنگ با کیفیت چیست ؟
    هم اکنون که در ایران زندگی میکنیم میزان دسترسی ما به آلبومهای اورجینال با Booklet های رویایی بسیار سخت است . اما اصول ساختاری موسیقی الکترونیک بر مبنای نویزها - ملودی ها - کیک ها - Break ها و .... نهاده شده است . برای درک مستقیم و راحت ذهن برای تعالی بیشتر برای رسیدن به آرامش درونی توسط مغز باید بدون هیچ واسطه ای تمام این مراحل را لمس ودرک کنیم پس کیفیت خیلی اهمیت دارد .
    مشکلی که بیشتر سایتهای دانلود جهانی آلبوم ها دارند Joint Sterio بودن آن است و این اصلا سزاوار یک شنونده ی حرفه ای نیست ( شما باید تمام تراکها را Full Sterio بشنوید این خیلی اهمیت داره ) .
    در یکی از تاپیک ها دیدم دوست عزیزی نوشته مابین فرمت FLAC و MP3 تفاوتی نیست . این یعنی چی ؟
    این یعنی اینکه بین تمام فرمتهای صوتی هیچ تفاوتی نیست . این برای من اهمیت داشت و طی تحقیقات توسط بیت ریت سنج های حرفه ای فرمتها را مورد بررسی قرار دادم یک چیز عجیب متوجه شدم در قسمتی از یه آهنگ با فرمت FLAC نویزی را لمس کردم که در نسخه ی دیگر آن با فرمت MP3 کمرنگ بود . حتما میدانید که یکی از فرمتهای نزدیک به اورجینال فرمت FLAC است ( 95% همانند سازی شده است ) .

    مبحث چهارم - شنونده های حرفه ای به دو گروه تقسیم می شود :
    1 – شنونده ای که هم میشنود و هم موسیقی می سازد
    2 – شنونده ای که فقط موسیقی می شنود
    البته دیدگاه این دو به موزیک الکترونیک متفاوت است ولی در پس زمینه ی افکاری با هم موافق اند .

    با تشکر از هواداران موسیقی الکترونیک

    ویرایش توسط psystyx : 2011/12/28 در ساعت 09:46 PM


  3. Top | #3

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    771
    تشکر
    2,272
    از این کاربر 5,479 بار در 876 ارسال تشکر شده است.
    Others
    Hi Profile
    Crossover چیست ؟
    Crossover يك مدار الكتريكي كه تركيبي از فيلترهاي بالاگذر، پايين گذر و ميان است و طيف فركانس هاي صوتي (20Hz-20KHz) را براي اعمال به بلندگوها به چندين بخش تقسيم مي كند. از آنجايي كه امواج صوتي طول موجي از50 فوت در فركانس هاي پايين (Low) تا يك اينچ در فركانس ها ي بالا (Hi) دارند، هيچ بلندگويي نمي تواند تمامي محدوده فركانس هاي صوتي را پخش نمايد. بنابراين از حداقل، دو بلندگو و اغلب سه يا چندين بلندگو براي پخش تمامي فركانس ها استفاده مي شود. براي مثال يك بلند گو به نام ووفر (Woofer) برای پخش فرکتنسهای زیر 800Hz و ديگري به نامهای Tweeter با Midrange برای پخش فرکانسهای بالای 800 Hz استفاده می شود. در اين صورت به يك فيلتر بالاگذر با فركانس قطع HZ 800 و يك فيلتر پايين گذر با فركانس قطع 800 Hz نیاز است. فیاترهای Crossover براساس باند عبوری به انواع (Butterworth,Bessel,Riely Linkwitz) تقسیم می شوند.همچنين شيب منحني فيلترهاي Crossover كه مشخص كننده نرخ تضعيف فركانس ها بر حسبDB/Octave و ياDB/Decade است، پارامتر ديگري در تعيين نوع فيلترهاي Crossover مي باشد. در نهایت وظيفه كراس اور فيلتر كردن بخشي از دامنه فركانسي صدا است. به اين معنا كه دروازه اي وجود دارد كه صدا از يك فركانس به بالا يا پايين اجازه عبور كردن ندارد.
    دو نوع كراس اور داريم: HPF كه در واقع (High Pass ******) مي باشد كه از اين كراس اور فقط فركانس هاي بالا تر ( به عنوان مثال 100 هرتز) قابليت عبور رو دارند و فركانس هاي پايين تر فيلتر مي شوند.Cut off Frequency : فركانسي كه از اين فركانس به پايين فيلتر مي شود را Cut off Frequency مي نامند. كه از مشخصات كراس اور مي باشد. ( در اينجا Cut off Frequency فركانس 100 هرتز مي باشد)LPF كه در واقع (Low Pass ******) مي باشد كه از اين كراس اور فقط فركانس هاي پايين تر ( به عنوان مثال 80 هرتز) قابليت عبور رو دارند و فركانس هاي بالا تر فيلتر مي شوند.Cut off Frequency: فركانسي كه از اين فركانس به بالا فيلتر مي شود را Cut off Frequency مي نامند. كه از مشخصات كراس اور مي باشد. ( در اينجا Cut off Frequency فركانس 80 هرتز مي باشد)Band Pass ****** هم تركيبي از هر دو نوع ميباشد. بطوريكه هم HPF و هم LPF با هم در كار باشند. بنابر اين 2 تا Cut off Frequency داريم. به اين معنا كه فركاس ها از يك حدي از پايين فيلتر ميشوند و از يك حدي از بالا. Attenuation Slope یا شيب كاهشدر نمودار زیر نحوه فیلترینگ یک Crossover بین 3 باند فرکانسی آمده است . همانطور که مشخص شده این نوع کراس اور در فرکانس های 100Hz و 2KHz باعث افت دامنه صوتی به مقدار 6dB شده است. یکی از عوامل تفاوت های مانیتورهای حرفه ای صدا نوع کراس اور طراحی شده در آنها است که تاثیر مستقیم در نحوه پخش صدا و عملا نتیجه کار خواهد داشت.
    تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.

    کراس اوري وجود ندارد كه كاملا دقيق عمل كرده و از Cut off Frequency به آن طرف بطور كامل فركانس رو حذف كند. كراس اور فقط فركانس هاي بالا يا پايين تر از Cut off Frequency رو تضعيف مي كند. حال هر چه از Cut off Frequency فاصله بگيريم اين كاهش يا تضعيف بيشتر مي شود. به شيب خطي كه كراس اور فركانس هاي بالا يا پايين تر از Cut off Frequency رو تضعيف مي كند Attenuation Slope ميگویند.هيج كراس اوري قادر به فيلتر كردن كامل نيست. و فقط ميتواند فركانس هايي ار كه نميخواهيم عبور كند را تضعيف نماید...هر چه شيب بيشتر باشد كراس اور مرغوب تر و داراي قدرت فيلترينگ بيشتري ميباشد.كراس اور با شيب صفر به معناي فيلتر نشدن هيچ فركانس و با شيب بي نهايت به معناي فيلتر شدن كامل تمامي فركانس هايي كه بالا يا پايين تر از Cut off Frequency قرار دارند ميباشد.واحد Attenuation Slope دسيبل بر اكتاو ميباشد (Db/oct) يعني به ازاي هر يك اكتاوي كه از فركانس Cut off فاصله بگيريم چند دسي بل از قدرت فركانس هاي مزاحم كم ميشود ...(توضيح: هر اكتاو به معناي نصف شدن فركانس ميباشد. مثال: فركانس 160 يك اكتاو از فركانس 80 بالا تره و فركانس 80 يك اكتاو از فركانس 40 هرتز بالا تره و به همين ترتيب)يك مثال جامع:فرض كنيم يك دامنه فركانسي كامل را با قدرت 110 دسي بل داريم (موزيك واقعي). اگر از يك LPF با Cut off Frequency ا 100 هرتز و Attenuation Slope ا 12 Db/oct استفاده كنيم خواهيم داشت:تمامي فركانس هاي زير 100 هرتز سر جاي خود هستن (البته تقريبا) ولي فركانس هاي بالاي 100 هرتز ضعيف ميشوند بطوريكه فركانس 100 هرتز داراي همان قدرت 110 دسي بل خواهد بود و فركاس 200 هرتز (يك اكتاو بالا تر از Cut off Frequency) به قدرت 98 دسي بل (12- 110) خواهد رسد و همچنين فركانس 400 هرتز ( 2 اكتاو بالا تر از Cut off Frequency) به قدرت 86 (12-98) خواهد رسيد. بديهي ميباشد قدرت فركانس 800 هرتز 74 دسي بل خواهد بود.کراس اور اکتیو و پسیو (Passive & Active Crossover)به طور كلي 2 نوع كراس اور داريم كه روش ساخت و طراحي آنها متفاوت است. اگرچه عملكرد تقريبا يكساني دارند ولي كاربري هاي متفاوت ميتوانند داشته باشند.1- كراس اور الكترونيكي يا Crossover Active2- كراس اور قدرتي ياCrossover Passiveاز نامشان پيداست كه اولي با مدار و قطعات الكترونيكي ساخته مي شود و دومي با قطعات قدرتي (مثل خارن ها و سلف ها با ولتاژ تحملي بالا)كراس اور Active قبل از آمپلي فاي كردن فركانس ها قرار ميگيرد و با ولتاژ و آمپراژ پايين (در حد ميلي آمپر و ولتاژ در حد 1الي 2 ولت) كار ميكند. در حالی که كراس اور Passive قبل از اسپيكر قرار ميگيرد. يعني زماني كه فركانس ها آمپلي فاي شدند و ولتاژ و آمپر خيلي بالاست (ولتاژ حتي در حد 50 ولت و آمپر در حد حتي 10000 ميلي آمپر).

    با تشکر فراوان از دوست بسیار عزیزم ح . روشنی (مهندس تخصصی اصوات و الکترونیک )

    28 کاربر مقابل از psystyx عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



  4. Top | #4

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    771
    تشکر
    2,272
    از این کاربر 5,479 بار در 876 ارسال تشکر شده است.
    Others
    Hi Profile
    تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.

    فکر و زندگی تان را تغییر دهید
    Neuro-Programmer یک نرم افزار فوق العاده برای تغییر حالات و افکار شماست که از دو تکنولوژی جدید و قدیمی برای تاثیر گذاری در فکر شما استفاده میکند.
    NP (نام مختصر Neuro-Programmer) از روانشناسی و پژوهشگر EEG, هیپنوتیزم, تفکر کننده, بودائی و دیگر روش ها برای تاثیرگذاری در افکار و حالات شمااستفاده میکند.
    یکی از شیوه های کاری Neuro-Programmer هدف گیری تک و قدرتمند آن بصورت الهام ناگهانی به یکسری قسمت های مغز میباشد که حالات روانی مغز شما آنرا براحتی پذیرفته و باعث تغییر طرز تفکر و حالات شما میشود.
    هر شخصی یکسری مشکلات درونی دارد. جمعیت کثیری از مردم در زندگی شان با یکسری از افکار و یا اخلاق هایشان در حال مبارزه هستند. مقداری از این مشکلات بصورت عمیق در زمان کودکی ریشه دار شده اند.
    یکسری از مردم هم محدودیت ها و ویژگی های شخصی شان را پذیرفته اند.
    توسط این نرم افزار شما هیچ محدودیتی را احساس نخواهید کرد!
    سیستم NeuroProgrammer قابلیت گروه بندی دو شاخه اصلی روانشناسی و عصب شناختی را دارد. بارها مشکلات روانی احتیاج به یک ترکیب چاره سازی داشته اند. مهمترین قابلیت این نرم افزارتشخصی پیچیدگی مغر است و تمامی ابزارهای مورد نیاز را بصورت واقعی فراهم میکند تا تغییرات چشمگیری را در زندگی خود بوجود آورید.

    روانشناسی
    توسط تکنیک های نور و صداهای ساخت یافته ویژه, NP2 توانایی اثر گذاشتن بروی فکر شما را با استفاده از یک مرحله شناخته شده عصبی و موج الکترونیکی مغزی بوجود می آورد.
    این الهام ناگهانی یا همان موج الکترونیک مغزی قابلیت تاثیر گذاری و فعالیت را بروی فکر را شما را دارد. توسط تغییر مکان این فعالیت منجر به فراهم کردن حالاتی که قصد آنرا دارید میشود.
    بعنوان مثال NP2 میتونه برای یادگیری اینکه چی چیزی را ذهن شما بیشتر قابل قبول بداند کمک کند. یا اینکه چگونه توسط تنظیمات مختلف این نرم افزار با صداهای مکرر یک موضوعی را به ذهن خود فرو کنید تا آنرا سریعتر بپذیرد, مانند یک هیپنوتیزم! یا اینکه توسط Script های این نرم افزار یک صدای خواب آور را گوش دهید و و و…
    این نرم افزار قادر به افزایش شایستگی تجسم فکری شما بوده, بصورتی که به شما این امکان را میدهد تا روانی کاربردی و قدرتمند را با تکنولوژی روز دنیا بدست آورید.
    خیلی مورد استفاده برای یادگیری دانش آموزان است, به شیوه ایی که با قابلیت اضافه کردن صوت خود به این نرم افزار میتوانید آنرا گوش داده و آن چیز را توسط حافظه بلند مدت خود ذخیره کنید.
    همچنین برای اشخاصی که در زندگی خود استرس و یا میگرین و دیگر مسائل دارند هم توصیه میشود.
    این نرم افزار از جلسات زیادی برخوردار است, بعنوان مثال 125 حالت در آن گنجانده شده است که به شما حالت های فوق العاده ایی اهدا میکند. مهمترین آن Relax بودن و احساس راحتی ست دیگر حالت ها مانند حالت تحصیل, خلاقیت, خواب, عملکرد ورزشی, آسودگی از سردرد و دیگر جلسات…

    با تشکر از danload-azad

    14 کاربر مقابل از psystyx عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



  5. Top | #5

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    771
    تشکر
    2,272
    از این کاربر 5,479 بار در 876 ارسال تشکر شده است.
    Others
    Hi Profile
    استفاده نادرست از هدفون
    دکتر پاتريک فيني، رئيس انجمن آکادمي شنوايي سنجي آمريکا اعلام کردند، در حال حاضر 36 ميليون نفر در آمريکا به کاهش شنوايي مبتلا هستند. وي مي گويد: اگرچه مشکلات شنوايي به طور معمول با روند پيري طبيعي مرتبط است، ولي با وجود اين، بيشتر از نيمي از تمام افرادي که دچار اختلال شنوايي هستند زير 65 سال دارند.بر اساس اين گزارش، با افزايش استفاده روزافزون از دستگاه هاي پخش موزيک شخصي ( MP3players ) و هدفونها ميزان کاهش شنوايي در جمعيت آمريکايي در سنين پايين تر رو به افزايش است و در سالهاي اخير اين روند تشديد شده است.در سال گذشته با افزايش شمار افرادي که با مشکلات شنوايي دست به گريبان هستند، آکادمي شنوايي سنجي آمريکا در اکتبر 2008 ، يک ماه را به عنوان ماه هشدار شنوايي سنجي ملي و ماه ملي مراقبت از گوش اعلام کرده بود.در اين گزارش، دکتر پاتريک فيني، رئيس انجمن آکادمي شنوايي سنجي آمريکا و دستيار پروفسور و رئيس شنوايي سنجي در دپارتمان گوش وحلق و بيني خاطرنشان کرد: اين راه نوين و ابتکاري تلاش آکادمي را به منظور آموزش عموم جامعه در خصوص شنوايي سنجي، کاهش شنوايي، کاهش شنوايي وابسته به صدا و اهميت آزمونهاي غربالگري شنوايي گسترش خواهد داد.
    وي افزود: بيشتر مردم آمريکا کاهش شنوايي را با افزايش سن مرتبط مي دانند، اما نمي دانند چگونه کاهش شنوايي را در افراد شناسايي کرده و همچنين چه کسي توانايي شناسايي تشخيص بيماري و درمان آن را دارد.کارشناسان شنوايي سنجي به درمان بيماران با هر رده سني از نوزادان تازه متولد شده گرفته تا کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و افراد مسن مي پردازند. اولين گام در درمان مشکل شنوايي، ارزيابي اين موضوع توسط يک شنوايي سنج است.به گفته محققان، کاهش شنوايي معمولاً مي تواند به واسطه تعدادي از عوامل از قبيل قرار گرفتن در مقابل سر و صدا، عفونتهاي گوشي، شرايط خاص و کاهش شنوايي وابسته به افزايش سن رخ دهد.اگر شما در محيط شلوغي همانند رستوران قادر به شنيدن صحبتهاي طرف مقابل خود بدون نگاه کردن به او نباشيد و يا اگر در گوش خود صداي زنگ مداومي را احساس مي کنيد، مشکل شنوايي داريد و بايد به يک متخصص شنوايي سنجي مراجعه کنيد.هرچند بسياري از موارد کاهش شنوايي که به وسيله آسيب عصب به وجود مي آيند، دايمي هستند، اما متخصص شنوايي سنجي مي تواند بهترين درمان را براي پيشرفت و ارتقاي ارتباط که ممکن است شامل وسايل کمک شنوايي، نصيحتهاي مؤثر در زمينه شنوايي و بازتواني شنوايي باشد، به بيمار ارائه کرده و به او کمک مهمي کند.* جوانان در معرض آسيبهاي شنواييبخش خطرات تهديدکننده سلامت بشر در اتحاديه اروپا، در کنفرانس جديدي هشدار داد: بيش از 10 ميليون نفر از جوانان به دليل گوش دادن به صداي بلند سيستم هاي پخش موسيقي « 3 MP » در معرض خطر آسيبهاي شنوايي قرار دارند و اين خطر بسيار نگران کننده شده است.گوش دادن به « 3 MP » و ديگر ابزار شخصي پخش موسيقي با صداي بسيار بلند و به مدت طولاني مي تواند باعث از دست دادن شنوايي يا شنيدن صداي زنگ مداوم در گوش شود. مطالعات جديد نشان داده است، 5 تا 10 درصد از کاربران « 3 MP » اگر بيش از يک ساعت در روز و هفته و حداقل به مدت 5 سال پياپي به صداي بلند موسيقي با اين وسيله گوش دهند، به ناشنوايي دايمي دچار خواهند شد.در حال حاضر، براي ناشنوايي يا شنيدن صداي زنگ در گوش، درمان قطعي وجود ندارد. استفان راشل، عضو گروه ايمني کاربر ANEC اقيانوسيه اروپا در اين باره گفت: اگر بزودي اقدامي پيشگيرانه در اين زمينه صورت نگيرد، ما با يک فاجعه مواجه خواهيم شد.اين آسيب در افراد جوان مي تواند سالها پس از استفاده از موسيقي به اين شيوه، پنهان بماند و ناگهان به شکل آسيبهاي جدي شنوايي و حتي ناشنوايي، خود را نشان دهد.به گفته پژوهشگران، در صورتي که افراد جوان به گوش فرا دادن به موسيقي با صداي بلند به مدت طولاني ادامه دهند، طي سالها احتمال از دست رفتن شنوايي آنها در سنين 20 سالگي وجود خواهد داشت.براي مثال «آي پد»ها قادر به توليد حجم صدايي برابر 115 دسيبل بوده که بر اساس گزارشها، گوش دادن به چنين سطحي از صدا حتي براي 28 ثانيه در روز نيز به بروز آسيبهاي جدي شنوايي منجر خواهد شد.بر اساس گزارش « Cnet »، به همين منظور به شرکت اپل پيشنهاد شده است، نرم افزاري را براي محدود کردن خروجي صداي اين دستگاه ها تا 100 دسيبل توليد کند يا هدفون هاي توليدي اش را به صورتي بسازد که امواج مزاحم صوت را حذف کند. با وجود اين، موسيقي امروزه جايگاهي خاص در زندگي افراد و بخصوص جوانان پيدا کرده است و کنترل چنين پديده اي، نيازمند توجه و آگاه سازي افراد به خطرهايي است که بر اثر عادت داشتن به صداي بلند موسيقي، در کمين آنها نشسته است.
    با تشکر از مهندس صدا جناب روشنی

    16 کاربر مقابل از psystyx عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



  6. Top | #6

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    771
    تشکر
    2,272
    از این کاربر 5,479 بار در 876 ارسال تشکر شده است.
    Others
    Hi Profile
    انقلابي ترين ابزار موسيقي الکترونيک
    تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
    Eigenharp
    که انقلابي ترين ابزار موسيقي الکترونيک در 60 سال گذشته به شمار ميرود وارد بازار شد اين ساز توسط John Lambert طراحي و ساخته شده و بطور خلاصه ميتوان گفت که پر احساس ترين ابزار موسيقي الکترونيک است که تابحال توليد شده اين ساز در سه نوع Pico ، Alpha و Tau طراحي شده است .
    Alpha نوع پيشرفته اين ساز بوده و به شما قدرت بي نظيري در نواختن بر روي صحنه و بداهه نوازي را ميدهد شامل 120 کليد موسيقايي و 12 کليد percussion و کليد mute و همينطور دهنه ساز بادي ميباشد .
    همه توانايي نواختن Pico رو دارند داراي 18 کليد و 4 کليد mode هست و همينطور دهنه ي بادي در هر 2 مدل کليد ها قابليت القاي حالت Vibration را دارا ميباشند شما با اين ساز قادر خواهيد بود به طور بسيار طبيعي به نواختن آلات موسيقي واقعي مانند ويولن سل و يا کلارينت و همينطور ساز هاي مجازي ( Synthesizer ) بپردازيد علاوه بر سازهاي که همراه با Eigenharp به شما داده خواهد شد شما ميتوانيد plugin و يا Soundfont مورد نظر خود را بر روي ساز load کرده و به نواختن بپردازيد .
    سایت کمپانی سازنده : تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.

    14 کاربر مقابل از psystyx عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



  7. Top | #7

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    771
    تشکر
    2,272
    از این کاربر 5,479 بار در 876 ارسال تشکر شده است.
    Others
    Hi Profile
    فرمت FLAC
    تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.

    تعریف FLAC :
    FLAC در واقع بیانگر Free Lossless Audio Codec می باشد. این کدک فرمت و قالبی برای فایلهای صوتی شبیه به ام پی 3 است با این تفاوت که Lossless است به این معنی که صوت پس از فشرده شدن در FLAC هیچ گونه Loss یا از دست رفتن اطلاعات و کیفیتی را شامل نخواهد شد.
    شباهت FLAC و زیپ:
    این موضوع بسیار شبیه به صورتی است که ZIP عمل می کند. البته با استفاده از FLAC شما فشرده سازی بسیار بهتری را نسبت به ZIP به دست خواهید آورد زیرا که FLAC به طور اختصاصی برای صوت طراحی شده است و شما می توانید فایل های فشرده شده با FLAC را در پخش کننده مورد علاقه تان یا حتی در خودروی خود و یا سیستم های خانگی اجرا و پخش نمایید. درست به همان گونه که می توانید با فرمت ام پی 3 کار کنید.
    مزایای FLAC :
    FLAC مدعی اینست که سریعترین و پشتیبانی شده ترین روش کد کردن Lossless است .
    از مزیت های آن میتوان به منبع باز ( Open Source ) بودن آن ( همانند لینوکس ) اشاره کرد که باعث پیشرفت و محبوبیت بیشتری برای آنست .
    از سایر مزیت های آن میتوان از مستند سازی خوب این فرمت و دارا بودن API و امکانات مستقل دیگری نام برد.
    سیستم عامل های پشتیبان FLAC :
    FLAC به صورت آزاد در دسترس است و بر روی اکثر سیستم عامل ها پشتیبانی میشود . از سیستم عاملهایی که می توانند FLAC را پشتیبانی کنند می توان مجموعه یونیکس ( لینوکس ، سولاریس ، OSX ، BSD ، IRIX ) و مایکروسافت ویندوز و همچنین BeOS ، OS/2 ، آمیگا را نام برد.
    برنامه ها و دستگاههای زیادی وجود دارند که FLAC را پشتیبانی می کنند.
    FREE بودن FLAC :
    هنگامی که ما میگوییم که FLAC به صورت Free ( رایگان – آزاد ) است این معنایی بیش از تنها مجانی و رایگان بودن را دارد. معنای آن اینست که ویژگی ها و خاصیت های قالب FLAC کاملا برای استفاده عموم برای هر هدفی باز است.
    این موضوع همچنین به این معناست که تمام کد منبع تحت لیسانس Open Source (منبع باز – همانند لینوکس ) در دسترس قرار دارد.
    FLAC اولین قالب Lossless صدا به صورت آزاد و باز است.

    نکات قابل توجه در FLAC :
    LOSSLESS :
    اینکود کردن داده صوتی PCM باعث از بین رفتن اطلاعات نمی شود و رمز گشایی
    ( دی کد ) صوتی کمککم ( جز به جز) به آنچه که داخل اینکودر می شود تعیین می گردد. هر قسمت شامل 16 بایت CRC اطلاعات ( داده ) برای یافتن خطاهای انتقال شده می باشد.یکپارچگی داده های صوتی توسط مرتب کردن ( طبقه بندی ) یک MD5 داده صوتی رمزگذاری نشده در فایل اصلی ایمن تر می شود که می توانند در برابر رمز گشا یا تست مقابله کنند.
    • سریع :
    FLAC به عنوان رمز گشا ( دی کد ) عمل می کند. رمزگشایی به فرمولهای ریاضی جامع نیاز دارد و کمتر به محاسبه جامع برای اکثر رمزهای مفهومی است. REAL TIME عملکرد رمزگشایی قابل سخت افزارهای نوین به راحتی قابل دسترس هستند.
    • پشتیبانی سخت افزار :
    FLAC توسط مجموعه ای از وسایل الکتریکی معرفی شده پشتیبانی و ساپورت می شود ، از پخش های قابل حمل گرفته تا وسایل استریوی خانگی و خودرو.
    SEEKABLE :
    FLAC جستجوی سریع و دقیق را ساپورت می کند. نه تنها برای بازپخش مفید است بلکه فایل های FLAC را برای استفاده از ویرایش کاربرد ها مناسب استفاده میکند.
    STREAMABLE :
    هر فریم FLAC اطلاعات کافی برای رمزگشایی آن فریم را در بر می گیرد.FLAC روی فریم های بعدی یا قبلی تاثیر ندارد. از کد های سینک ( همزمان ) و CRCs استفاده می کند ( مشابه MPEG و فرمت های دیگر ) به موازات فریم کردن ، به رمزگشا کننده ها این فرصت را می دهد تا در حین کار در حداقل تاخیر گزینش کنند.
    Suitable for archiving :
    FLAC یک فرمت باز است . اگر بخواهید اطلاعات خود را به فرمت دیگری در آینده تبدیل کنید چیزی را از دست نمیدهید . به علاوه نسبت به فریم CRCs ، MP5 ، FLAC گزینه خوبی برای رمزگشایی بطور همزمان را دارد و نتایج را با اطلاعات اولیه مقایسه می کند و چنانچه قطع کار به دلیل خطا باشد آنرا مشخص می کند.
    CONVENIENT CD ARCHIVING :
    FLAC دارای یک (( صفحه دقیق )) بلوک پایگاه اطلاعات فراتر برای SORT کردن محتویات سی دی و تمام نکات و ضمایم آن را رد گیری می کند. به عنوان مثال می توانید یک سی دی را به فایلی منحصر کنید.
    سخت افزار ها و نرم افزارهایی که FLAC را پشتیبانی می کنند:
    سخت افزارها شامل :
    استریوهای خانگی :
    • AudioReQuest music servers
    • Avega Systems' wireless Oyster loudspeakers
    • Digital Techniques' "iStereo" M300A Digital Music Player
    • Escient's FireBall servers (E2-40/160/300, DVDM-300)
    • Hifidelio
    • iMuse audio/video media servers
    • Meda Systems' Bravo servers
    • The MS300 Music Server by McIntosh Laboratory
    • Olive's Symphony wireless digital music center
    • PhatNoise Home Digital Media Player
    • Numark's DJ equipment (HDX and CDX turntables, HDMIX mixer)
    • Rio Reciever and Dell Digital Audio Receiver
    • Roku PhotoBridge HD (with plugin)
    • SkipJam's networked audio/video devices
    • Sonos Digital Music System
    • Slim Devices' Transporter and Squeezebox networked audi players
    • Zensonic Z500 Networked DVD Media Player
    • Ziova's CS510 and CS505 network media players
    استریوهای خودرو:
    • Kenwood Music Keg
    • PhatBox
    پخش کننده های قابل حمل:
    • Apple iPod with Rockbox firmware
    • Bluedot's BMP-1430
    • Green Apple's portable media player: AP3000
    • iAudio M3 and X5
    • iRiver iHP-120/iHP-140 with Rockbox firmware
    • Iwod G10
    • Rio Karma
    • TrekStor's Vibez
    نرم افزارها شامل :
    پخش کننده ها:







    • Apollo
    • Cog — for Mac OS X
    • foobar2000
    • JRiver Media Center
    • LAMIP
    • MediaMonkey
    • MPlayer
    • MythTV
    • QCD (plugin)
    • VLC
    • VUPlayer
    • Winamp
    • Windows Media Player and other directshow-based players (MPC, TCMP, RadLight) (with Illiminable's directshow ******s or CoreFLAC)
    • Xine
    • XMMS
    • XMplay




    مبدل ها:


    • dBpowerAMP Music Converter / Audio Player / CD Writer
    • MediaMonkey Music Manager / Audio Player / CD Writer
    • GX:Transcoder Music converter
    رایتر ها و ریپر های سی دی:
    • Ahead Nero Burning Rom
    • Arson
    • burnatonce
    • Burrrn Audio CD burner
    • Exact Audio Copy CD Ripper
    • CDex CD ripper
    • CD Wave

    سایر وسایل :

    • Mr. QuestionMan
    • Audio Identifier
    • mkvtoolnix - tool to multiplex FLAC streams inside the Matroska container
    • metaflac - for general metadata (including Vorbis comments) maintenance, also to calculate Replay Gain values for FLAC files lacking such

    و خیلی نرم افزار ها و سخت افزارهای بیشتر که قابلیت پشتیبانی FLAC را دارند.

    FLAC یا Free Lossless Audio Codec فرمتی (یا در واقع Codec ) از صداست که توسط یک شرکت نرم افزاری گمنام در سال 2003 بوجود اومد!
    مهمترین نکته FLAC اینست که نسبت به صدای مرجع (Audio CD) به هیچ وجه حذفی ندارد! یعنی تمام Detail صدا در اون باقی مانده و برخلاف Mp3 و سایر Compression های معروف شما چیزی رو از دست نمیدید!
    البته حجمش هم کم نیست... ولی برای مثال یک Audio CD که 700MB باشه رو 350~400 میکند! و کیفیت کاملا همانی هست که در Audio CD هست!
    Codec های دیگه ای مثل GZIP هم وجود دارند که Lossless باشند ولی آنها بیشتر از 20% از حجم کم نمیکنند و در بین Lossless ها، FALC کاملا برتر است.
    Sample Rating از 1 تا 1,048,570 رو پشتیباتی میکند و از 4 تا 32 بیت PCM رو میتواند Handleکند.

    برای برنامه نویس ها:
    اطلاعات لازم برای برنامه نویس هایی که قصد کار با FLAC را دارند در زیر آمده است. هر کدام به صورت پیوند به سایت اصلی برای مشاهده کامل کد مربوطه موجود هستند.
    1. ماژول های FLAC
    در اینجا لیستی از تمام ماژولهای FLAC قرار دارد:
    • Porting Guide for New Versions
    o Porting from FLAC 1.1.2 to 1.1.3
    o Porting from FLAC 1.1.3 to 1.1.4
    o Porting from FLAC 1.1.4 to 1.2.0
    • FLAC C API
    o FLAC/callback.h: I/O callback structures
    o FLAC/export.h: export symbols
    o FLAC/format.h: format components
    o FLAC/metadata.h: metadata interfaces
    FLAC/metadata.h: metadata level 0 interface
    FLAC/metadata.h: metadata level 1 interface
    FLAC/metadata.h: metadata level 2 interface
    FLAC/metadata.h: metadata object methods
    o FLAC/_decoder.h: decoder interfaces
    FLAC/stream_decoder.h: stream decoder interface
    o FLAC/_encoder.h: encoder interfaces
    FLAC/stream_encoder.h: stream encoder interface
    • FLAC C++ API
    o FLAC++/decoder.h: decoder classes
    o FLAC++/encoder.h: encoder classes
    o FLAC++/export.h: export symbols
    o FLAC++/metadata.h: metadata interfaces
    FLAC++/metadata.h: metadata object classes
    FLAC++/metadata.h: metadata level 0 interface
    FLAC++/metadata.h: metadata level 1 interface
    FLAC++/metadata.h: metadata level 2 interface
    2. کلاسهای FLAC :
    FLAC::Metadata::Application
    FLAC::Metadata::Chain
    FLAC::Metadata::Chain::Status
    FLAC::Metadata::CueSheet
    FLAC::Metadata::CueSheet::Track
    FLAC:ecoder::File
    This class wraps the FLAC__StreamDecoder. If you are not decoding from a file, you may need to use FLAC:ecoder::Stream
    FLAC::Encoder::File
    This class wraps the FLAC__StreamEncoder. If you are not encoding to a file, you may need to use FLAC::Encoder::Stream
    FLAC__EntropyCodingMethod
    FLAC__EntropyCodingMethod_PartitionedRice
    FLAC__EntropyCodingMethod_PartitionedRiceContents
    FLAC__Frame
    FLAC__FrameFooter
    FLAC__FrameHeader
    FLAC__IOCallbacks
    FLAC__StreamDecoder
    FLAC__StreamEncoder
    FLAC__StreamMetadata
    FLAC__StreamMetadata_Application
    FLAC__StreamMetadata_CueSheet
    FLAC__StreamMetadata_CueSheet_Index
    FLAC__StreamMetadata_CueSheet_Track
    FLAC__StreamMetadata_Padding
    FLAC__StreamMetadata_Picture
    FLAC__StreamMetadata_SeekPoint
    FLAC__StreamMetadata_SeekTable
    FLAC__StreamMetadata_StreamInfo
    FLAC__StreamMetadata_Unknown
    FLAC__StreamMetadata_VorbisComment
    FLAC__StreamMetadata_VorbisComment_Entry
    FLAC__Subframe
    FLAC__Subframe_Constant
    FLAC__Subframe_Fixed
    FLAC__Subframe_LPC
    FLAC__Subframe_Verbatim
    FLAC::Metadata::Iterator
    FLAC::Metadata::Padding
    FLAC::Metadata::Picture
    FLAC::Metadata::Prototype
    FLAC::Metadata::SeekTable
    FLAC::Metadata::SimpleIterator
    FLAC::Metadata::SimpleIterator::Status
    FLAC:ecoder::Stream
    This class wraps the FLAC__StreamDecoder. If you are decoding from a file, FLAC:ecoder::File may be more convenient
    FLAC::Encoder::Stream
    This class wraps the FLAC__StreamEncoder. If you are encoding to a file, FLAC::Encoder::File may be more convenient
    FLAC:ecoder::Stream::State
    FLAC::Encoder::Stream::State
    FLAC::Metadata::StreamInfo
    FLAC::Metadata::Unknown
    FLAC::Metadata::VorbisComment
    FLAC::Metadata::VorbisComment::Entry

    منبع :

    www.flac.sourceforge.net

    14 کاربر مقابل از psystyx عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



  8. Top | #8

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    771
    تشکر
    2,272
    از این کاربر 5,479 بار در 876 ارسال تشکر شده است.
    Others
    Hi Profile
    تحلیلی موشکافانه بر فرمت MP3
    تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
    بررسی علم سایکوآکوستیک و بیت ریت ها در فرمت های صوتی

    MP3 که از عبارت MPEG-1 Audio Layer 3 گرفته شده در سال 1987 توسط انستیتو فرانهوفر آلمان متولد شد و به واقع یکی از مشهورترین فرمت های کدگذاری (Encoding) بر روی اصوات دیجیتالی است. گفتنی است که این فرمت با حذف مقداری اطلاعات از فایل اصلی توسط تکنیکی پیچیده و استفاده از یک سری الگوریتم های خاص، بدون صدمه زدن به آن، عمل فشرده سازی را انجام می دهد (مانند Jpeg در زمینه تصویر). ضمناً انواع تکنیک هایی که در این عمل استفاده می شود، از عملی به نام سایکوآکوستیک (Psychoacoustic) استخراج شده که مطالعه روان شناسی در مورد قدرت شنوایی انسان است. در این مقاله علاوه بر بررسی ساختار درونی فایل های صوتی، به بررسی اجمالی ساختار MP3 پرداخته و در نهایت آن را با فرمت های گوناگون مقایسه می کنیم.
    مختصری راجع به علم سایکوآکوستیک

    در این علم محدوده شنوایی انسان از 20 هرتز تا 22 کیلوهرتز تعیین شده که با افزایش سن، این بازه کمتر خواهد شد. لازم به اشاره است که فرکانس های کمتر از 20 هرتز (مانند صدای پای مورچه) و بیشتر از 22 کیلوهرتز (مانند انفجارهای عظیم سطح خورشید) توسط گوش انسان قابل شنیدن نیست. از آنجایی که صدا از طریق فشار لایه های هوا منتقل گشته و در تئوری قادر به انتقال حجم بینهایتی از اطلاعات است، تنها فرکانس های بالای 22 کیلوهرتز در صورت نزدیکی منبع صوت، از طریق پوست حس می شود. نکته قابل توجه دیگر اینکه هر آنچه که انسان می شنود، بیشتر از آنکه به فیزیولوژی گوش او مربوط باشد، موضوعی روانی است. با توجه به این که این علم اکتشافات زیادی در مورد موسیقی داشته است بسیاری از موزیسین های معروف از جمله بنجامین بورتز (Benjamin Boretz) در اجراهای خود از نتایج تحقیقات این علم بهره برده اند.
    بیت ریت (Bit Rate)

    بیت ریت به تعداد بیت های کدگذاری شده ای گفته می شود که برای ایجاد هر ثانیه از صدا نیاز بوده و واحد آن
    Kibibits per second) Kbps) است.
    باید دانست که هرگاه آهنگی با بیت ریت بالاتری ضبط شده باشد، کیفیت بالاتری خواهد داشت، البته در ادامه مقاله در مورد ارتباط بین بیت ریت و کیفیت صدا بیشتر توضیح می دهیم. همان طور که می دانید فرمت MP3 قادر به فشرده سازی در Bit-rate های مختلفی است. شاید پیش آمده باشد که قصد ارسال آهنگی را از طریق اینترنت داشته اید و نرم افزارهای فشرده سازی مختلفی مانند WinZip را امتحان کرده و البته به هیچ نتیجه مثبتی نرسیده اید. ولی فرمت MP3 با تغییر بیت ریت قادر است که حتی یک آهنگ را به حجمی در حدود چند کیلوبایت برساند که مسلماً در کیفیت آن تأثیرزیادی خواهد داشت.
    کیفیت فرمت MP3

    فرمت MP3 نهایتاً تا 320 kbps قادر به فشرده سازی بوده و این در حالی است که فایل های صوتی فشرده نشده، بیت ریتی در حدود 1378 kbps را دارا هستند که از این گونه فایل ها، بر روی یک CD فقط تا 80 دقیقه می توان ضبط کرد. همچنین کیفیت اصوات و به خصوص آهنگ هایی با فرمت MP3 به بیت ریت، نحوه کدگذاری و میزان دشواری سیگنال های آنها بستگی دارد که با وجود نبود استانداردی در این زمینه، گاهی یک فایل صوتی با 128 kbps و کدگذاری عالی، خیلی بهتر از صوتی دیگر حتی با بیت ریت بالاتر خواهد بود. ولی به طور کلی هرچه بیت ریت پایین تر باشد، کیفیت نیز به همان میزان پایین خواهد آمد. به طوری که شنیدن صوتی کمتر از 48 kbps در حالت مونو و کمتر از 80 kbps در حالت استریو عذاب آور خواهد بود. اگرچه برای بسیاری از شنوندگان، آهنگی با 128 kbps (البته در صورت کدگذاری مناسب و سیگنال های متوسط) قابل قبول است. نتیجه تحقیقات دانشمندان بر روی تعداد زیادی از افراد نشان داده که بسیاری از آنها به راحتی موزیک اصلی را از نوع MP3 آن در همین بیت ریت تشخیص داده اند که البته این تفاوت در محیط های پر از نویز (مانند درون اتومبیل و یا در یک مهمانی) قابل تشخیص نخواهد بود.
    همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، MP3 از لایه ی سوم (Layer 3) استفاده می کند که تفاوت در لایه ها به تفاوت در الگوریتمی که از علم سایکوآکستیک برای حذف قسمت هایی از صوت اصلی استخراج می شود، بستگی دارد. ناگفته نماند که بهترین کیفیت در لایه اول با 384 kbps، در لایه دوم با 256 kbps و در لایه سوم با 224 kbps تامین خواهد شد.البته باید توجه داشت که کیفیت یا عدم کیفیت یک صوت دیجیتال، بیشتر به خود فرد ضبط کننده آن بستگی دارد.
    بررسی سایر فرمت های موجود

    از جمله فرمت هایی که به روش حذف قسمت هایی از صوت اصلی، اقدام به فشرده سازی می کنند عبارتند از:
    * MPEG-1/2 Audio Layer 2: همان فرمت MP2 می باشد.
    * Mp3PRO: ترکیبی از MP3 و SBR است.
    * 3-AC: در فناوری دالبی دیجیتال و DVD استفاده می شود.
    * ATRAC: مخصوص دیسک های کوچک سونی.
    * MPEG-4 AAC: مخصوص برخی وسایل صوتی کمپانی اپل مانند ipod.
    * Windows Media Audio: همان WMA محصول ارزشمند مایکروسافت.
    * QDesign: مورد استفاده در QuickTime و در بیت ریت های پایین (مخصوص اینترنت).
    * Mp3 surround: گونه ای از فرمت MP3 است که قابلیت پشتیبانی از 5 کانال برای تولید صدای فراگیر را دارد که در دسامبر 2004 معرفی شده و از نظر حجم، تفاوت چندانی با MP3 ندارد.
    همچنین فرمت های فشرده سازی دیگری از جمله
    Monkeys ,FLAC ,Wavpack ,TTA ,SHN ,Audioنیز وجود دارند که با تکنیک هایی متفاوت و بدون استفاده از روش حذفی، حجم را کاهش می دهند.
    نتیجه گیری کلی

    با توجه به تست های متعدد شنیداری به عمل آمده، محققان اعلام کرده اند که فرمت هایی نظیر
    RealAudio،Ogg vorbis،Mp3pro،Ac-3،WMA،MPc ازعملکرد بهتری نسبت به MP3 برخوردار هستند، بدین ترتیب، 128 kbps برای MP3 برابر با 80 kbps برای فرمت های ذکر شده فوق خواهد بود. لازم به اشاره است که صاحبان فرمت های جدیدتری از جمله ، ،WMA،RealAudio با تکیه بر الگوریتم های منحصر به فرد خود اثبات کرده اند که در 64 kbps، به کیفیت 128 kbps فرمت MP3 رسیده اند. نکته قابل ذکر دیگر اینکه لغت CD Quality که احتمالاً در برخی نرم افزارها با آن روبرو شده اید، کاملاً امری شخصی است و بر اساس تحقیقات به عمل آمده، برای بعضی افراد، 128 kbps و برای برخی دیگر 192 kbps مورد قبول خواهد بود. ضمناً فرمت هایی نظیر 4-MPEG و WMA به عنوان جانشینان MP3 محسوب می شوند، با توجه به شهرت و محبوبیت فوق العاده MP3 وتطابق بسیاری دستگاه های پخش CD و بسیاری از MP3 Player ها با این فرمت، مطمئناً این جانشینی نیازمند زمان وپشتیبانی مالی بیشتری خواهد بود.
    در پایان می بایست متذکر شویم که مطابق با پیشرفت های علمی، به تدریج فرمت های جدید صوتی با قابلیت های بالاتری به وجود خواهند آمد.
    امیدوارم که این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشد.

    منبع:دانش و کامپیوتر، شماره 85 /س

    17 کاربر مقابل از psystyx عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



  9. Top | #9

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    771
    تشکر
    2,272
    از این کاربر 5,479 بار در 876 ارسال تشکر شده است.
    Others
    Hi Profile
    صدا چيست؟

    تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
    صدا چیزی جز نوسان یک ماده اعم از هوا، آب، چوب و یا سایر مواد دیگر نیست. گوش ما این نوسانات را جمع آوري كرده و برای تفسیر به مغز می فرستد.

    در این قسمت اطلاعاتی در مورد صداهای معمولی که اطراف ما را فرا گرفته بدست می آوریم.



    صداهای دلپذير

    اصواتی هستند که کیفیت زندگی ما بهبود می بخشند و ما از شنیدن آنها لذت می بریم.

    مکالمات

    مکالمه بخش اعظم زندگی ما را تشکیل می دهد. عدم وجود ارتباط ، زندگی و کیفیت آن را متأثر می سازد.

    اطلاعات

    اطلاعات نقش مهمی در زندگی روزمره ما بازی می کند. نبود اطلاعات به معنای از دست دادن هماهنگی با سایر افراد جامعه می باشد.

    سر و صدا

    صداهای خیلی بلند و ناراحت کننده و نا خوش آیند سر و صدانامیده می شوند. سر و صدا باعث صدمات فیزیکی و روانشانسی می شود که کیفیت خوب زندگی را پایین می آورد.

    وقتی سنگی در آب می اندازید، موجهایی در آب ایجاد می شود که دایره وار به اطراف حرکت می کند. صدا هم به همین شکل در هوا پخش می شود و توسط گوش جمع آوری و درک می گردد.
    تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.

    با تشکر از دوست عزیزم مهنس ح.روشنی

    15 کاربر مقابل از psystyx عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



  10. Top | #10

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    771
    تشکر
    2,272
    از این کاربر 5,479 بار در 876 ارسال تشکر شده است.
    Others
    Hi Profile
    مبانی و تئوری موسیقی


    تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
    تئوری موسیقی:
    - علمی است که از قواعد و اصطلاحات موسیقی گفتگو می کند.

    تعریف موسیقی:
    موسیقی هنر بیان احساسات بوسیله صداهاست.
    مهمترین عوامل تشکیل دهنده موسیقی صدا و وزن هستند .

    نت خواني ( قسمت اول )
    الفباي موسيقي نت مي باشد .

    تعريف نت:
    علامتي است كه بوسيله آن صداهاي موسيقايي نوشته شده ، سپس خوانده و اجرا مي شود .

    براي بيان نت دو نظام وجود دارد :
    نظام هجايي

    Do- Re- Mi- Fa- Sol - La- Si
    نظام الفبايي
    C D E F G A B

    سي لا سل فا مي ر دو

    خطوط حامل :

    پنج خط موازي و با فاصله معين و يكسان نسبت به هم مي با شد كه نت ها بر روي خطوط و ما بين خطوط قرار مي گيرند و خطوط حامل را از پايين به بالا مي شماريم .

    خطوط حامل
    درحالت كلي نت ها به چهار صورت بر روي خطوط حامل قرار مي گيرند

    1- پنج نت بر روي خطوط قرار مي گيرد .
    2- چهار نت بين خطوط قرار ميگيرد .
    3-يك نت از پايين چسبيده به خط اول قرار مي گيرد.
    4-يك نت از بالا چسبيده به خط پنجم قرار مي گيرد.

    9 کاربر مقابل از psystyx عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



صفحه 1 از 7 123 ... آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. VA - Goa Psytrance Vol. 6
    توسط milad_a در انجمن میکس آلبوم و کامپلیشن
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 2013/06/13, 10:42 AM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق برای انقلاب ترنس محفوظ بوده و هرگونه کپی برداري از محتوای انجمن پيگرد قانونی دارد