Roland-Fantom G
کیبردی همه کاره و بی نیاز از از کامپیوتر و نرم افزار برای آهنگ سازی.با امکان مولتی تراک رکورد کردن 128 تراک Audio و تراک های جانبیه دیگه. استفاده از "موس" در این کیبرد یک مزیت فوق العاده میباشد که به کاربر اجازه میدهد همانند کامپیوتر کرسر موس رو در صفحه نمایشگر 8.5 اینچی تمام رنگیه دستگاه به هر طرف ببرد و گزینه های مورد نظر رو انتخاب و یا جابجا کند و آبجکت ها رو همانند نرم افزارهای مولتی تراک اهنگسازی به این طرف و اون طرف بکشد ویا ببرد و ادیت کند. این دستگاه ورودیه مخحصوص میکروفون و گیتار دارد و البته من چیزی در مورد داشتن ووکال و هارمونیه میکروفون ازش نخوندم ولی بعید است که هارمونیه میکروفون نداشته باشد و البته هارمونی های میکروفون مارک رولند واقعا تمیز و شفاف هستند. این دستگاه مشخصا برای کار زنده به پای یک ارنجر ساده هم نمیرسد والبته طبیعی است.چون خیلی از گزینه های اجرای زنده رو ندارید ولی برای یک استدیوی اهنگسازی و کلا برای کار اهنگ سازی فوق العاده است و یمی از آرزوهای من بوده و تا وقتی یکیش رو نداشته باشم هست.
بزرگترین برتریه این دستگاه رو بنا به تحقیقاتی که ماه ها راجبش داشتم به نسبت مدل های رقیبش میگم :
1-استفاده از موس که بسیار موثر و مفید و باعث سرعت عمل است2-صفحه نمایشگر واید ه 8.5 اینچیه تمام رنگی3-داشتن یک نرم افزار و سیستم بسیار جامعه آهنگسازی و مولتی تراک در خود دستگاه نه با کمک از نرم افزار4-داشتن میکروفون و ووکال هارمونیاما ضعف هایی که من از این دستگاه بر حسب آمار ها متوجه شدم :1- حرکت قطعه قطعه ی موس (در واقعا بطور نرم و روان در صفحه حرکت نمیند و حالت سلو موشن دارد)2- در مقایسه با موتیف ها (چه سریه XS و چه سریه ES ) از کیفیت صداها ضعیف تری برخورداره3-در مقایسه با موتیف ها (سریه XS و ES ) خیلی از ارپیج های کمتری بهره میبرهاما در کل در اهنگسازی در مقطع زمانیه خودش هنوز یه قوله خوشتیپ و همه فن حرف محسوب میشه.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
مشخات فنیه دستگاه :طول : 42اینچ
عرض : 16اینچ
قطر : 6 اینچ
وزن : 14.5 کیلوگرم
برای Fantom G6کلاوی :
61کلاوی در G6
76کلاوی در G7
88کلاوی در G8 و کلاوی های پیانویی و کاملا حرفه ای
ضربه ای با تنظیم حساسیت
با قابلیت اعمال صداهای مختلف در شدت ضربه های مختلف aftertouchصفحه نمایشگر :
800 در 480
8.5", Wide VGAپلی فونیک : 128پارت های اجرا :
16پارت داخلی - 16 پارت جانبی - 2پارت ARX - و24 پارت Audioحافظه Wave : مگابایت256 -بصورت 16بیتحافظه های کارخانه ای :
Patches :
1,664 + 256 (GM2)
Rhythm Sets :
64 + 9 (GM2)
Live Sets :
512
Studio Sets :
128
حافظه های یوزر :
Patches :
512
Rhythm Sets :
64
Live Sets :
512
Studio Sets :
128افکت ها :
Chorus : 1 unit 3 types
Reverb : 1 unit 10 types
Inputeffects : 1 unit 6 types
Mastering effects : 1 unit 3-band compressor
Patch Multi-effects (PFX) : max. 16 units 76 types
Multi-effects (MFX): max. 2 units 78 typesسمپل :
16بیت -linear
WAV or .AIFF
44.1kHzتراک های سکووانسر :
MIDI tracks (Internal/External/ARX) : max. 128Audiotracks : max. 24Tempo track : 1Beat track : 1نوع رکورد :
Realtime recording, Step recording
Others
(رکورد ازاد-رکورد مرحله ای)سرعت :
5 تا 300آرپیج (قطعه های آماده) : 128
ست های آرپیج : 128
RPS ست : 32
ست ریتم : 32
حافظه آکورد : 128
ست حافظه اکورد : 128دکمه های پد :
16دکمه با قابلیت تنظیم پرکاشن و سمپل روی اونها و حالت ضربه ای و آفترتاچکنترلر ها :
Pitch Bend/Modulation
Control Knob x 4
Control Slider x 8
Assignable Switch x 2
D BeamControllerپرت ها و اتصالات :
پرت اتصال موس
Mic/Guitar Input Jacks: 1/4 inch phone type
XLR type (Phantom power) (Hi-Z)
Headphones Jack: Stereo 1/4 inch phone type, A (MIX)
Output Jacks (L/MONO, R): 1/4 inch TRS phone
B Output Jacks (L, R): 1/4 inch phone
Input Jacks (L/MONO/MIC, R): 1/4 inch phone type
Pedal Jacks: Hold PedalJack (Half Pedal recognition)
MIDI Connectors: IN, OUT, THRU, USB Connectors
USB Computer Connector
Digital Audio Interface: COAXIAL INPUT/OUTPUT, ACInlet
Expansion
(بردهای فروشیه شرکت رولند برای اضافه کردن صداها ودرام کیت های جدید و با کیفیت بیشتر) :
ARXexpansion boards: 2 slots
رم DIMM برای اضافه کردن حافظه تا 1گیگابایت
اتصال انواع حافظه های USB
ویرایش توسط 76107611 : 2012/03/18 در ساعت 12:08 PM
بررسی تخصصی Pioneer CDJ-2000
در نگاه اول این دستگاه با ظاهری مانند نسل قبلی خود (CDJ-1000 و CDJ-800 ) با همان Jog wheel و Vinyl معروف به نظر می آید، اما با اندکی فراست خصوصیات جذاب تری به چشم می خورد که به سادگی نمی توان از آن ها گذشت. LCD تمام رنگی این دستگاه جلوه ای خاص به آن بخشیده است، تا جایی که علاوه بر زیبایی کاربردهای فراوان خود را نیز در آن به نمایش گذاشته است، این نمایشگر یک رابط گرافیکی با DJ خود به وجود می آورد، و امکان نمایش عنوان موسیقی، Jacket Art ، جزئیات کامل یک track موسیقی به همراه Wave Form را برای DJ فراهم می نماید تا به واسطه آن بتواند اطلاعات مورد نیاز برای برگزیدن یک موسیقی در یک نگاه را داشته باشد. از دیگر ویژگی های این دستگاه که نظر هر حرفه ای را به خود جلب می نماید، ویژگی Needle Search آن است که ابتکاری نو در دستگاه های DJ بوده و این امکان را به DJ ها می دهد تا با توجه به Wave Form نمایش داده شده در دستگاه، دستیابی بلادرنگ به بخش مورد نظر از موسیقی را تنها با تماس ساده ی یک نوار و جستجو بر آن به دست آورد. البته کارایی این نوار تنها به این نوع جستجو ختم نمی شود و به کاربر این امکان را می دهد تا از میان هزاران موسیقی موجود در directory خود به جستجو پرداخته و به موسیقی مورد نظر دست یابد، در این جا Needle Search به عنوان یک Keyboard خطی وارد عمل شده و به DJ اجازه می دهد تا با جستجوی نام موسیقی، عنوان آن، هنرمند، ژانر و ... فایل موسیقی خود را بیابند. شایان ذکر است که این نوار نیاز اتصال Keyboard جانبی به دستگاه را از بین می برد، این امر در مقایسه این دستگاه با DENON DN-S3700 برتری خاصی به آن می بخشد. برتری ها همچنان ادامه داشته تا جایی که CDJ-2000 با ابعاد 549 mm (H) x 405 mm (D) x 106 mm (H) دستگاه بزرگتر اما با ارتفاع کمتری نسبت به DN-S3700 با ابعاد 320 mm (H) x 357 mm (D) x 122 mm (H) بوده است که در کنار وزن 4.6 kg در مقایسه با 5.7 kg دستگاه DN-S3700 جذابیت بیشتری به آن بخشیده است (حتماً شما از آن دسته DJهایی هستید که به سطح بزرگتر و وزن کمتر دستگاه اهمیت می دهید، پس حتما CDJ-2000 را امتحان کنید ولی فراموش نکنید که DN-S3700 یک Turntable محسوب می گردد). قابلیت خواندن USB Flash و SD Cardها با System fileهای Fat12، Fat16، Fat32 و HFS+ همچنین CD با قالب های CD-R و CD-RW به همراه DVDهایی با قالب های مختلف از جمله DVD±R، DVD±RW و DVD±R-DL این امکان را محیا کرده تا هرگونه فایل و سورسی را بتوانید با فرمت های Mp3، AAC، WAV و AIFF مورد استفاده قرار دهید.
نکته جالب این دستگاه لینک Pro DJآن است که شما می توانید با اتصال یک HUB شبکه (Cat.5 100mb) تا چهار دستگاه CDJ-2000 و CDJ-900 را به هم متصل نمایید و به طور مشترک و همزمان تنها از یک سورس موجود در یکی از دستگاه ها بهره ببرید. Needle Search، لینک Pro DJ و همچنین امکان اتصال USB Flash و SD Card نوید انقراض نسل CD را به تولید کنندگان صنعت DJ و همچنین DJهای مختلف می دهد. Jog Dial نیز درک متفاوتی از Vinyl در این دستگاه به شما می دهد تا با کنترل حساسیت Jog wheel دستگاه به scratching مورد نظر خود دست یابید. نرم افزار رایگان مدیریت موسیقی Rekordbox که تحت مالکیت شرکت Pioneer بوده مسئولیت مدیریت و فهرست کردن تمام موسیقی ها را دارد، زمانی که یک موسیقی در Rekordbox ذخیره می شود، نرم افزار پس از آنالیز کردن هر کدام از فایل های موسیقی، آن ها را برای استفاده در CDJ-2000 و CDJ-900 آماده می کند. نکات جالب توجه در آنالیز فایل های موسیقی انتصاب Hot Cue، Cue Point و Loop در بانک اطلاعاتی آن، جهت استفاده های بعدی در دستگاه DJ است.
پرکاشن الکترونیک سمپلر Yamaha-DTX12
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
YAMAHA-DTX12 یک محصول جدید از شرکت یاماهاست که مربوط به سال2010 میلادی است. شرکت یاماها این نمونه دستگاه رو برای اولین بار تولید کرده و عجیب این است که اون رو جزو لیست سینتی سایزرهایش قرار داره.البته احتمالا به این علت است که درام کیت ها و پرکاشن ها و صداهای MOTIF در این دستگاه فراوان موجود است. این دستگاه شمال 12پد لاستیکی است که حالت های مختلفی رو میشه براشون تنظیم کرد. پدها رو هم با دست و هم با چوب میشه ظربه زد. واونها رو میشه دارای پرکاشن های مختلف در ظربه های مختلف تنظیم کرد.وخلاصه حالت های جالب دیگه ای. حافظه های داخلیه این دستگاه برای Wave در حد64مگابایت میباشد و البته قابل افزایش است.حالا با هم خصوصیات بیشتر این دستگاه رو بررسی میکنیم:
قبل از هر چیزی یک مورد رو بگم که البته با گفتنش خیلیا شاید دقیقا به کاراییه این دستگاه آشنا بشن.
این دستگاه یاماها بطور عجیب و کاملا تابلویی یک تقلید پیشرفته تر از دستگاه SPD-S رولند است.
حتی شکل ظاهری خیلی از قسمت های این دستگاه شبیح Roland_SPD-S است.مثل صفحه نمایشگر-اندازه و فرم پدها(که البته 3تا بیشتر از SPD-S هستند)-جای خیلی از دکمه ها مثل دکمه های + , - و ولم.
بهرهال همچین دستگاهی از شرکت یاماها تابحال ساخته نشده بوده برای همین هم من برام خیلی خیلی جالبه وبخصوص که دقیقا اون رو نمونه پیشرفه SPD-S است.مثل اینکه بگیم مدل جدیدش اومده.
حتی توی سایت خود یاماها وقتی به قسمت این مدل میرید خودش بتنهایی در اون صفحه است و مثل دستگاه های دیگه ی یاماها چند مدل از اون دستگاه رو نمیبینید.
YAMAHA-DTX12 یک محصول جدید از شرکت یاماهاست که مربوط به سال2010 میلادی است. شرکت یاماها این نمونه دستگاه رو برای اولین بار تولید کرده و عجیب این است که اون رو جزو لیست سینتی سایزرهایش قرار داره.البته احتمالا به این علت است که درام کیت ها و پرکاشن ها و صداهای MOTIF در این دستگاه فراوان موجود است. این دستگاه شمال 12پد لاستیکی است که حالت های مختلفی رو میشه براشون تنظیم کرد. پدها رو هم با دست و هم با چوب میشه ظربه زد. واونها رو میشه دارای پرکاشن های مختلف در ظربه های مختلف تنظیم کرد.وخلاصه حالت های جالب دیگه ای. حافظه های داخلیه این دستگاه برای Wave در حد64مگابایت میباشد و البته قابل افزایش است.حالا با هم خصوصیات بیشتر این دستگاه رو بررسی میکنیم:
قبل از هر چیزی یک مورد رو بگم که البته با گفتنش خیلیا شاید دقیقا به کاراییه این دستگاه آشنا بشن.
این دستگاه یاماها بطور عجیب و کاملا تابلویی یک تقلید پیشرفته تر از دستگاه SPD-S رولند است.
حتی شکل ظاهری خیلی از قسمت های این دستگاه شبیح Roland_SPD-S است.مثل صفحه نمایشگر-اندازه و فرم پدها(که البته 3تا بیشتر از SPD-S هستند)-جای خیلی از دکمه ها مثل دکمه های + , - و ولم.
بهرهال همچین دستگاهی از شرکت یاماها تابحال ساخته نشده بوده برای همین هم من برام خیلی خیلی جالبه وبخصوص که دقیقا اون رو نمونه پیشرفه SPD-S است.مثل اینکه بگیم مدل جدیدش اومده.
حتی توی سایت خود یاماها وقتی به قسمت این مدل میرید خودش بتنهایی در اون صفحه است و مثل دستگاه های دیگه ی یاماها چند مدل از اون دستگاه رو نمیبینید.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
بنظر من قیافه SPD-S بازم قشنگ تر از DTX12 است.ولی خوب از نظر کارایی تمام مشخصات DTX12 بالاتر SPD-S است.حالا دیگه در عمل نمیدونم.مثلا خوش دست بودن پدها - امکانات ریزی که هیچ وقت توی اینترنت نمینویسند و باقی خورده ریز ها.
همونطور که گفتم در مقایسه مشخصات نوشتاری DTX12 خیلی بهتره.بارز ترینش همین که SPD-S تعداد پدهاش 9تا است و DTX12 تعداد12 پد داره.
یا اینکه DTX12 قابلیت MIDI/USB داره ولی SPD-S نداره.
DTX12 قابلیت اتصال USBحافظه های داره ولی SPD-S فقط یک نوع فلش رم میخوره که قیمتش هم به نسبت رم های دیگه کمی بالاتره.
DTX12 تعداد پدهای جانبیه بیشتری هم به نسب SPD-S بهش متصل میشه.
تازه من یه دمو از DTX12 دانلود کردم که توش کلی از صداهای MOTIF بود.حالا غیر از صدا پرکاشن های خیلی باهالی هم داشت از جمله پرکاشن های شرقی.البته این یه مورد رو باید عملی امتحان کنم.
ولی یه چیز خیلی جالب دیگه ازش دیدم که میتونید مثل سازهای کوبه ای طبیعی با قرار دادن نوک انگشتان یک دستتون روی یکی از پد ها و زدن پدهای دیگه با اون دست حالت خفه ایجاد کنید و خیلی کار و طبیعی و متنوع میکنه.اینکار رو با تومبا انجام داد و خیلی باهال بود.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
طول : 345mm
عرض : 96mm
قطر : 319mm
وزن : 3.3kg
پد ها :
12 عدد لاستیک فشرده
5 ورودی برای اتصال پد های جانبی
پلی فونیک (همنوازی همزمان نت ها) :64
صداها :
درام و پرکاشن : 1.061
کیبرد : 216
حافظه Wave : برای صدا 100 مگابایت
درام کیت فابریک : تعداد 50
یوزر-defined : تعداد 200
افکت :
Variation x 42 types
Chorus x 6 types
Reverb x 6 types
Equlizer x 5
سمپل :
حداکثر 500 فایل wave
با حداکثر حجم هر فایل 2مگابایت مونو - و4مگابایت استریو - 16بیت
فرمت های : Wave و AIFF
سکووانسر (ریتم و اهنگسازی) :
حداکثر نت : 152,000
فایل های SMF فرمت 0 رو فقط اجرا میکند
قابلیت ریتم سازی و کوانتایز
یوزر خیره سکووانس ها : 50
ریتم سانگ های فابریک دستگاه : 128عدد
صفحه نمایشگر:
Backlit LCD with 2 rows of 16 characters
دقیقا مانند صفحه Roland-SPDs - مستطیل باریک سبز رنگ سلولی.حدود 12میلی متر در 5سانتی متر
پرت ها:
PAD (13) jack (standard stereo-phone plug; left = trigger, right = rim switch)-پد اضافی
PAD (14)/(15) and PAD (16)/(17) jacks (standard stereo-phone plug; left = trigger, right = trigger)-پد اضافی
HI-HAT CONTROL jack (standard stereo-phone plug)-پد اضافی
FOOT SW jack (standard stereo-phone plug)-سوویچ پدال
OUTPUT L/MONO and R jacks (standard phone plugs)-خروجی صوتی
PHONES jack (standard stereo-phone plug)-هدفون
AUX IN jack (standard stereo-phone plug)-ورودی صوتی
MIDI IN and OUT connectors-پرت های استاندارد میدی
USB TO HOST port-اتصال با کامپیوتر برای تبادل اطلاعات از جمله usb/midi
USB TO DEVICE port-هرگونه حافظه usb
DC IN-اتصال اداپتور
تمپو:
30 تا 300
دارای تب تمپو
Beatها یا میزان ها:
1/4 - 16/4, 1/8 - 16/8, 1/16 - 16/16
وسایل ظاهرا همراه (اگه تو ایران درش نیارن):
یک آداپتور *PA-5D - سی دی اورجینال نرم افزار Cubase AI 5 - کاتالوگ دستگاه - دفترچه لیست اطلاعات دستگاه
*(PA-5D or an equivalent recommended by Yamaha)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
یکی از چندین برتریی که DTX12 نسبت به SPD-S دارد قابلیت MIDI/USB این دستگاه است.
خود این مسئله وبا توجه به ضمیمه بودن نرم افزار Cubase AI5 خیلی چیزا رو نشون میده!
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
-استفاده بعنوان کیبرد میدی (البته با 12 کلاوی)
-استفاده بعنوان پد میدی
-اهنگ سازی و سکووانس اهنگ با کمک از این دستگاه و نرم افزار Cubase AI5
-ریتم سازی وسکووانس کردن با کمک از این دستاگه و نرم افزار نام برده
-غیر از استفاده زنده از این دستگاه در هر مراسمی ، میتونید با میدی کردن اون با لب تاب از راحت بودن USB بهره ببرید و از تمام صداهای VST در اجرای زنده استفاده کنید.(البته اینکار رو با SPD-S هم میشه انجام داد ولی بدونه استفاده از USB)
-میدی کردن اون با کیبرد (ارگ) هایی که سمپل ندارند و مجهز کردن اون کیبرد به سمپل با استفاده از این دستگاه (البته اینکار رو با SPD-S هم میشه انجام داد ولی بدونه استفاده از USB)
دقیقا از هر چی شاخ هاش رو هم گذاشتی!
کنترلر Launchpad ابلتون رو هم بذار
معرفي دستگاه Korg OASYS
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
اين دستگاه مجموعه كاملي از ابزار هاي توليد صداي دلخواه موزيسين ها را در بر داشته و تغييرات موسيقي روز را درخود منعكس ميكند.OASYS يكي از قدرتمند ترين سينتي سايزر هاي جهان ،پردازشگر افكت با كيفيت استوديويي ، دومين نسل تكنولوژي Karma ، Sequencing MIDI پيشرفته است. ١٦ ترك HD-recording همراه با CD Writer به اضافه MIDI كنترل قابل انعطاف ميباشد كه همگي در يك دستگاه موسيقي عالي و بسيار پيشرفته گرده هم امده اند.
در OASYS يك پردازشگر Ultra fast Computer و يك نرم افزار پشتيباني كننده Linux به كار رفته است.
OASYS تمام مزاياي سيستم نرم افزار هاي گوناگون را با كمك يك سخت افزار قوي كه تنها ميتواند در يك دستگاه موسيقي پيشرفته به كار ايد را دارا ميباشد.
روشهاي Synthesis جديد براي توليد صدا ( Instruments EXi Expansion ) افكت هاي جديد ( EXF Expansion Effects ) محل ذخيره PCM اضافي ( EXs Expansion Sample Libraries ) نيز ميتوانند به اين دستگاه اضافه شود.
به منظور استفاده از مزاياي تكنولوژي جديد، اين دستگاه شامل يك نمايشگر 4/10 رنگي لمسي و كليد هاي با دسترسي آسان بر روي پنل جلويي ، PAD ها ، Slider ها ، joystick ها ، Knob ها ، Ribbon و غيره است كه همگي كنترل دستگاه را با انگشتتان بسيار راحت ميسازد.
پنل پشتي آن شامل ورودي ، خروجي هاي فراوان آنالوگ و ديجيتال به انضمام USB2.0 ميباشد.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
Neko & Miko
شرکت " اوپن لب " (Open Lab) محصول کیبرد خود به نام Neko & Miko را بروز رسانی کرد.
شرکت اوپن لب اخیرا" اعلام کرد که جایگاه خط تولید محصول خود با نام Neko & Miko را به اضافه صداها و نرم افزارهای جدید بدون افزایش هیچ قیمتی بروی محصول خود بروز رسانی کرده است.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
مخزن جدیدی از صداها که شامل بزرگترین بانک صدایی که تا کنون برای کمتر کیبردی در دسترس بوده به اضافه با کیفیت ترین صداهای 24 بیتی می باشد. سری Neko & Miko به شما گستره پهناوری از نرم افزارهای از پیش لود شده عرضه می نماید که شامل :
ویندوز اکس پی ، Karsyn ، پشتیبانی از VST ، mFusion ، نرم افزار مسیر ده MIDI ، Mimik ، نرم افزار شبیه ساز کیبرد ( LX Model Exclusive ) ، هدایت گر Open Lab به اضافه بیش از 60 ابزار و افکت VST.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
Ketron AUDYA کیبرد ارنجر شرکت SOLTON
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
Ketron AUDYA با ظاهری جدید به نسبت Ketron های قبلی و اولین ارنجر این مارک با صفحه نمایشگر رنگی TFT همانند Tyros3 و S910 همچنین امکانات پیشرفته ای همانند پشتیبانی از سمپل قابل ارتقا تا 128مگابایت - یک player قدرتمند که کار میکس Audio را برای مصارفی همچون DJ و PlayBack ، دو تراک ظپط Audio و Loop کردن Audio - قابلیت اتصال کیبرد کامپیوتر (مانند genesys) - صداهای جدید و زنده که چیزی در حدود 360 مگابایت از صداهای این دستگاه از تن های زنده ی بصورت wave در رم فابریک و ثابت دستگاه توسط خود کارخانه ثبت شدن و امکانتی دیگر که در لیستی تیتر وار که توسط من تهیه شده اونها رو مرور میکنیم. البته توجه داشته باشیم که در نوشته و تئوری دو خصوصیت این دستگاه بی نظیر و بدونه مشابه در ارنجر های هم رده خودش هست: یکی اینکه این دستگاه هم مشابه استدیوی قدرت مند تایروس3 در دوتراک Audio رکورد میکن و دیگری اینکه دو آهنگ رو همچون Player مدل Pa2x بطور همزمان پخش میکند. یعنی یک مزیت از Tyros3 و یک مزیت از Pa2x لیکن این دو مدل رغیب AUDIA هرکدام قابلیت دیگری رو ندارن.یعنی تایروس3 میکس نمیکند و pa2x یک تراک بیشتر رکورد نمیکد.وگذشته از این AUDIA هم فرمت mp3 رو پشتیبانی میکند و هم فرمت Wave چون باز هم در tyros2 و tyros3 و pa2x هر کدام یکی رو ساپورت میکنند.البته s910 هم mp3 رو فقط ساپروت میکند.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
دومی اینکه Polyphony این دستگاه 197 عنوان شده که هم از تایروس ها بیشتره و هم از pa2x
باهم خصوصیات رو مرور میکنیم:
کلاوی ها
semi-weighted
76 کلاوی
8شدت ضربه
پیچ بند
مدولیشن
پورتامنتو
اثر گذاری برصدا باکلاوی
صفحه نمایشگر
صفحه تمام رنگی
سایز 240 در 320
نوع TFT
قابل رویت از همه جهات
حافظه جانبی
هارد 80 گیگ
USBبرای اتصال انواع درایو های جانبی
سخت افزارهای قابلت اتصال
Floppy
Stick
Mp3 players
CD/DVD Rom
HARD
Computer keyboard
موتور صدا
360 مکابایت صدا از جنس Wave
(32 مگابیت برای صداهای دستکاری شده)
384 صدای جدید ارکسترال
384 صدای GM2
32 پارتMultitimbral
320 فضا برای برنامه ریزی کردن صدا
قسمت دسته بندی صداهای دلخواه
سمپل
رم فابریک 64 مگ
قابل ارتقا تا 128 مگ
فرمت 16bit-44KHz-Wave
استدیوی Audio
پخش فایل های
Wave
Mp3
Midi
با امکانات تغییر ترانسپوز
و تغییر سرعت بصورت Audio
Playlist
DJ Loop
2 تراک ضپط برروی هارد
تبدیل به Mp3
پخش کننده SONG
فرمت های
Mid 0
Mid 1
Kar
Smf
Txt
درام کیت
درام کیت 1
32 ست درام جدید
24 یوزر برای ست های درام کیت
10 درام نوع سشن
Drum Mixer
Manual Drums
درام کیت 2
62 درام زنده(Live Drum)
و پرکاشن های لاتین بصورت لوپ
قابلیت های نواختن زنده
درام استریوی زنده (Wave)
گیتار آکوستیک و الکترونیک
بعلاوه ی باس
همراه با ریتم
بطور زنده
ریتم
4 واریوشن
4 پاساژ
4 بریک
3 اینترو
3 اندینگ
امکانات برای ریتم و آکومپ
Interactive Accompaniment
Manual Bass
Bassist
Tap Tempo
Accelerando
Ritardando
Tempo control
Pedalboard funcions
Rootless & Standard Chord
recognition
Drum remap
میکروفون
2 لاین ورودی میکروفن
همرام با ولوم گاین ورودیه صوتی
10 باند اکوالایزر
Echo
Reverb
Pan/Pot
Pitch Shift
Talk
Voice Transform
هارمونی:
5 ووکال هارمونیه جدید
ووکودر
هرمونیه اوتوماتیک
جدول ادیت هارمونی
ورودی و خروجی های صوتی
2 ورودی لایت این و میکروفون
2 خروجی راست و چپ
هدفون
پورت Digital SPdif In/Out
خروجیه ویدئو
Pal/NTSC/Super VHS
کنترل سایز
مشخصات کلی
وزن : 18.5 کیلوگرم
PolyPhony : 197
ربع پرده Scale Tuning دارد
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
گیتار الکتریک
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
گیتار الکتریک نوعی گیتار است که صدای آن بهوسیله تقویتکنندهای الکتریکی تشدید و یا تغییر مییابد. استفاده این ساز در موسیقی از دهه ۱۹۳۰ آغاز شد. طرز کار
ارتعاشات وارده بر سیمهای گیتار توسط قطعهای به نام پیکاپ به سیگنال های الکتریکی تبدیل میشود. در واقع پیکاپ همانند یک میکروفن عمل میکند، با این تفاوت که چون یک سیستم مغناطیسی است فقط ارتعاشات سیم فلزی گیتار را دریافت کرده و آنها را به صورت سیگنال صوتی در میآورد و از طریق پیکاپ سلکتور میتوان پیکاپ مورد نظر را انتخاب کرد. سپس سیگنالها از طریق یک سیم به آمپلی فایر(تقویتکننده) فرستاده میشوند و در آخر صدای تقویتشده توسط یک یا چند بلندگو پخش میشود. در ابتدا گیتارهای الکتریکی تنها یک پیک آپ داشتند، اما امروزه با دو تا پنج پیکآپ نیز ساخته میشوند.
پیشینه
ایده پیدایش گیتارهای الکتریکی از آنجا آغاز شد که در همنوازی ها صدای گیتار آکوستیک در بین صدای سازهای دیگر مانند بیس و درامز گم بود و به وضوح شنیده نمیشد. در نتیجه در صدد آن برآمدند تا صدای گیتار را تقویت کنند، و بهترین راه برای این کار استفاده از علم الکترونیک بود.
در حدود دهه ی ۳۰ میلادی گیتارهای الکتریکی وارد موسیقی شدند. این اتفاق پدید آورندهٔ انقلابی در صدا و تکنولوژی بود که تا امروز نیز ادامه دارد. با پیدایش راک اند رول در دهه ی ۵۰ میلادی ، گیتارهای الکتریکی به سرعت در موسیقی جا باز کردند و به یکی از فراگیرترین سازهای تاریخ مبدل شدند. معمولاً در گروههای راک دو نوازنده گیتار الکتریک وجود دارد که یک نفر ملودی ها را مینوازد (گیتار لید) و دیگری ریتم ها را (گیتار ریتم).
انواع
از نظر بدنه
این ساز را از نظر بدنه میتوان به دو دسته کلی تقسیم کرد: بدنه توپر و بدنه ی توخالی . گیتارهای بدنه توخالی مورد استفاده نوازندگان جاز قرار میگیرد، در صورتی که بدنه توپر عموماً در موسیقی راک کاربرد دارد.
از نظر تعداد سیمها
معمولاً گیتارهای الکتریکی شش سیم دارند. بعضی نیز دارای ۱۲ سیم میباشند که هرجفت با یک نت کوک میشود، منتهی با اکتاویهای متفاوت، این گیتارها اکثراً در موسیقی فولک کاربرد دارند. گیتارهای ۷ و ۸ سیمی نیز وجود داردند که البته غیرمعمول هستند.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
اجزا
اجزا گیتار برقی
- ۱. سردسته (Head Stock): قسمت بالایی گیتار که سیمها در آنجا تنظیم میشوند.
- ۲. خرک بالا
- ۳. پیچهای کوک یا گوشیها (Tuning Switch): پیچهایی که بر روی دسته گیتار قرار گرفتهاند و با آن میتوان گیتار را کوک کرد.
- ۴. پردهنما یا دستان (Fret): قطعههای فلزی که بر روی دسته گیتار قرار دارد و پردههای موسیقی را از هم جدا میکند.
- ۵. تنظیم کننده دسته (truss rod): برای تنظیم و تثبیت دسته
- ۶. علامتهای روی دسته
- ۷. دسته (Neck): قسمت بلند و باریک گیتار است که جای انگشتگذاری نوازنده برای انتخاب نتها است. این بخش بین بدنه و سر دسته گیتار قرار دارد.
- ۸. اتصال دسته به بدنه
- ۹. بدنه: قسمت اصلی گیتار است که به دسته متصل شده و برخلاف گیتار آکوستیک معمولاً توخالی نیست و بخشهایی مانند پیکآپ و خرک بر روی آن قرار دارد.
- ۱۰. زخمهگاه (Pick up): یک سیمپیچ مغناطیسی است که بر روی بدنه گیتار و زیر سیمها قرار دارد و وقتی سیمها بر اثر پیک زدن مرتعش میشوند تحت تأثیر میدان مغناطیسی پیکآپ قرار میگیرند و این تحریک به آمپلیفایر فرستاده میشود و سپس آنجا تقویت میشود.
- ۱۱. کنترل صدا و تن: پیچهایی که بر روی بدنه گیتار قرار گرفتهاند و میتوانند صدا و تن گیتار را تغییر دهند.
- ۱۲. کلید زخمهگاه (Pick up Switch): یک تعویض کننده که بر روی بدنه گیتار قرار گرفته و برای تعویض پیکآپ و تغییر دادن تُن و صدا بکار میرود.
- ۱۳. لرزانه (Tremolo): میلهای که روی بعضی گیتارها قرار دارد و به خرک متصل شده. با حرکت دادن آن به بالا و پایین خرک حرکت میکند و باعث زیر و بم شدن صدا میشود. به آن اصطلاحا دسته ویبراتو (Vibrato) نیز گفته میشود (در این تصویر نیست.)
- ۱۴. خرک (Bridge): ناحیهای است بر روی گیتار که سیمهای گیتار بر روی آن قرار میگیرند.
- ۱۵. محافظ پیک (Pickguard): صفحهای است که از زخمی شدن بدنه بهوسیله پیک جلوگیری میکند.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
از گیتار الکتریک در سبکهای مختلف از جمله راک، متال، پاپ، جاز و هیپ هاپ استفاده میشود، اما در سبک راک و متال به عنوان ساز اصلی مورد استفاده قرار میگیرد.
تنها كاربران عضو مي توانند لينك ها را مشاهده كنند.
MicroKORG XL
شما مجاز به دیدن تصاویر نیستید. با مدیر کل سایت در تماس باشید
سالهاست که محصول microKORG یکی از پر فروش ترین سینتسایزر های جهان به حساب میاید. در حال حاضر محصول microKORG XL آماده است تا این جایگاه را در بین
سینتسایزر های جهان کسب نماید. بر اساس همان خصوصیات موجود بکار رفته در microKORG ، از قبیل کلیدهای کوچک ، قابلیت حمل و نقل آسان، استفاده از باتری و صداهای بسیار عالی، باعث شده تا دایره استفاده از چنین دستگاهی گسترش پیدا کند. مشخصات جالب بسیاری بر روی این دستگاه قرار داده شده است. برای دسترسی سریع به قسمت synthesizer vocoder یک میکروفون سر خود برای این دستگاه تعبیه گردیده است.
دستگاه microKORG شجره نامه طولانی را به دنبال خود دارد. مشخصات زیادی از این دستگاه بر گرفته از اجداد خود همچون RADIAS/R3 و KAOSS میباشد. به عنوان مثال،سیستم پردازشگر صدای MMT (Multi Modeling Technology) از سینتسایزر RADIAS/R3 گرفته شده است در حالیکه استفاده از پردازشگر افکت مضاعف از معروفترین محصول KAOSS الهام گرفته شده است. این دستگاه قابلیتهای بی نظیری در اجرای موسیقی دارد. استفاده همزمان از شش pattern آرپژ، در کنار sound-bending vocoder قابلیت تولید صدایی بسیار قدرتمند را به این دستگاه میدهد.
پردازشگر صوت 8 صدایی MMT موجود در microKORG XL با بهره گیری از 7 الگوریتم مختلف در کنار مشخصات بنیادی صدا، نویز، و شکل موجهای PCM/DWGS میتواند صداهای آنالوگ سنتی را تولید نماید. قابلیت cross-modulation در کنار VPM (Variable Phase Modulation) امکان تولید صداهایی را میدهد که توسط سینتسایزر های از نوع PCM قابل تولید نیستند. امکاناتی همچون sync و ring modulation توانایی ساخت صداهای پیچیده تری را به دستگاه میدهند. دو ..... چند حالته، یک مدار drive/waveshaping جهت تولید صداهای distort و قسمتهای EG و LFO برای تولید صداهایی که در بازه زمان دچار تغییرات میگردند، در کنار مجموعه عظیمی از پارامتر های گوناگون برای تنظیم، باعث تولید صداهای قدرتمند میگردد.
شما مجاز به دیدن تصاویر نیستید. با مدیر کل سایت در تماس باشید
با بهره گیری از 17 گونه افکت به روز، میتوانید انواع و اقسام حالتهای صوتی را از افکت های delay که قابلیت sync شدن با MIDI Clock را دارند گرفته تا انتقال مشخصه های اصلی صدا را انجام دهید. شما میتوانید صداهای که از خارج به دستگاه وارد مینمایید، پردازش کنید. دستگاه microKORG قابلیت پردازش کاراکتر های صدا را به شما میدهد و بهره گیری از این امکان شما میتوانید مشخصه های بنیادی در صدا را در 16 کانال بصورت مجزا تغییر داده و سپس مجددا آنها را با یکدیگر ترکیب و صدایی با هویت جدید بدست آورید. هریک از 128 صدای موجود روی دستگاه به تنهایی قابلیت ویرایش سریع را دارند و سپس میتوانید آنها را مجددا ذخیره سازید. با download نرم افزار اختصاصی ویژه ویرایش صدا، میتوانید صداهای دلخواه خود را بر روی کامپیوتر ساخته و مدیریت کنید.