کانال تلگرام انجمن

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: بزرگترین خدمتگذار موسیقی الکترونیک چه کسی است؟

رأی دهندگان
38. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • Jean michel jarre

    15 39.47%
  • paul van dyk

    14 36.84%
  • paul oakenfold

    3 7.89%
  • The chemical brothers

    2 5.26%
  • GiGi D'agostino

    2 5.26%
  • Tiesto

    15 39.47%
  • Yahel

    1 2.63%
  • Atb

    6 15.79%
  • Armin VAn Buuren

    13 34.21%
  • Jesse Saunders

    0 0%
  • Robert Miles

    4 10.53%
  • Pink Floyd

    0 0%
  • Vangelis

    6 15.79%
  • Brian Eno

    2 5.26%
  • Airbase

    0 0%
  • Enigma

    2 5.26%
  • schiller

    5 13.16%
  • Kitaro

    4 10.53%
نظرسنجی با انتخاب چندگانه
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 16

موضوع: موسیقی الکترونیک تحولی در آهنگ سازی

  1. Top | #1

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو ماهر
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    1,404
    تشکر
    4,341
    از این کاربر 11,995 بار در 1,777 ارسال تشکر شده است.
    Trance
    Armin Van Buuren

    موسیقی الکترونیک تحولی در آهنگ سازی

    شما مجاز به دیدن تصاویر نیستید. با مدیر کل سایت در تماس باشید


    موسيقي‌ براي‌ هميشه‌ عوض‌ شده‌ و ابزاري‌ در عرصه‌ آن‌ پديد آمده‌اند كه‌ عده‌اي‌ را هيجان‌زده‌ كرده‌ و ديگران‌ را به‌ هراس‌ انداخته‌ است‌. ديوارهاي‌ موسيقي‌ فرو ريخته‌اند و جريان‌ موسيقي‌ در گوشه‌ و كنار دنيا به‌ راه‌ افتاده‌ است‌. آهنگسازها بي‌آنكه‌ نيازي‌ به‌ دانستن‌ نت‌ و ابزار موسيقي‌ داشته‌ باشند، به محض‌ آنكه‌ آهنگي‌ به‌ ذهنشان‌ مي‌رسد، آن‌ را اجرا و ضبط‌ مي‌كنند. معلمهاي‌ موسيقي‌، اين‌ روزها ناچارند روشهاي‌ قديمي‌ تدريس‌ را كنار بگذارند و يكي‌ از اين‌ سازهاي‌ الكترونيكي‌ را بخرند و يا با افزايش‌ محبوبيت‌ اين‌ سازها و بي‌نيازي‌ هنرجويان‌ به‌ شيوه‌هاي‌ قديمي‌، در فقر دست‌ و پا بزنند. البته‌ كريستوفوري‌2 هنگامي‌كه‌ «پيانوفورته‌3» خود را اختراع‌ مي‌كرد، ابداً تصورش‌ را هم‌ نمي‌كرد كه‌ دنياي‌ موسيقي‌ را تكان‌ خواهد داد. او فقط‌ به‌ زعم‌ خودش‌ داشت‌ سازي‌ جديد را اختراع‌ مي‌كرد. در سالهاي‌ 1700، مورخين‌ احتمالا براي‌ همگامي‌ با “موسيقي‌ جديدي‌” كه‌ براي‌ پيانو نوشته‌ شده‌ بود، دچار مشكل‌ شده‌ بودند. هنگامي‌ كه‌ كريستوفوري‌ در سال‌ 1709، پيانو را عرضه‌ كرد، احتمالاً مورخين‌ موسيقي‌ تصور كردند اين‌ بدعتي‌ است‌ كه‌ به زودي‌ از بين‌ خواهد رفت‌، چون‌ هميشه‌، «هارپ‌»ها و « ك لاويه‌»ها سازهاي‌ واقعي‌ موسيقي‌ بوده‌اند.





    شما مجاز به دیدن تصاویر نیستید. با مدیر کل سایت در تماس باشید





    ما اين‌ امتياز را نسبت‌ به‌ موسيقي‌دانهاي‌ سالهاي‌ 1700 داريم‌ كه‌ مي‌توانيم‌ نگاهي‌ به‌ تاريخ‌ گذشته‌ موسيقي‌ بيندازيم‌ و ببينيم‌ چه‌ پيش‌ آمد كه‌ ناگهان‌ در قرن‌ بيستم‌، تحولي‌ انفجاري‌ در موسيقي‌ به‌ وقوع‌ پيوست‌.
    هر مرحله‌ يا هر «دوره‌» موسيقي‌، «نامي‌» يا دسته‌بندي‌اي‌ دارد: دوره‌هاي‌ باروك‌، كلاسيك‌، رومانتيك‌، امپرسيونيستي‌، نئوكلاسيك‌ و غيره‌. «دوره‌» در واقع‌ بيانگر سبك‌ يا فرم‌ موسيقي‌ است‌، ولي‌ چنانچه‌ به‌ هر يك‌ از اين‌ دوره‌ها توجه‌ كنيم‌، به‌ آهنگسازاني‌ بر مي‌خوريم‌ كه‌ سعي‌ داشته‌اند عرصة موسيقي‌ را گسترش‌ بدهند و قوانين‌ موجود را بشكنند. آهنگسازها احساس‌ مي‌كردند كه‌ فاصله‌ها دارند هر روز بيشتر مي‌شوند و موسيقي‌ دوران‌ آنها، خسته‌ كننده‌ و كسالت‌بار شده‌ است‌. تنها چيزي‌ كه‌ براي‌ آنها باقي‌ مانده‌ بود، تكرار بود و تكرار و تنها كاري‌ كه‌ از دست‌ آنها برمي‌آمد، اين‌ بود كه‌ قانوني‌ را در اينجا تغيير دهند و صداي‌ جديدي‌ را درآنجا به‌ وجود بياورند كه‌ چندان‌ تغيير مهمي‌ ايجاد نمي‌كرد. البته‌ موسيقي‌دانهاي‌ محافظه‌ كار در مقابل‌ اين‌ تغييرات‌ گوشهاي‌ خود را مي‌گرفتند و آنها را مسخره‌ مي‌كردند و موسيقي‌ آنها را آشوبگرانه‌ مي‌دانستند. امّا از آنجا كه‌ موسيقي‌دانها هميشه‌ انسانهاي‌ خلاقي‌ بوده‌اند، اگر دنيا برايشان‌ كوچك‌ شود. اقمار جديدي‌ را كشف‌ مي‌كنند و بعد هم‌ ستاره‌هاي‌ تازه‌اي‌ را مي‌آفريند!!


    شما مجاز به دیدن تصاویر نیستید. با مدیر کل سایت در تماس باشید



    بتهوون‌. ساكسوفون4 و گانگ‌5 را به‌ اركستر افزود. شوبرت‌ مثل‌ يك‌ ديوانه‌، شروع‌ به‌ تغيير فواصل‌ كرد. واگنر با موسيقي‌، خشم‌ خود را عليه‌ جنگ‌ نشان‌ داد. برامس‌ از جنگ‌ عليه‌ واگنر استفاده‌ كرد. دبوسي‌ نغمات‌ موسيقي‌ شرق‌ را به‌ عاريت‌ گرفت‌ و نغمه‌هاي‌ جديدي‌ را پديد آورد. اركسترهاي‌ موسيقي‌ پيوسته‌ بزرگ‌تر و صداي‌ موسيقي‌، رساتر مي‌شد. همچنين‌ طول‌ مدت‌ قطعات‌ موسيقي‌ نيز طولاني‌تر شده‌ بودند. نگاهي‌ به‌ آثار واگنر و يا ساتي6 كه‌ فقط‌ از يكي‌ از آثارش‌، 840 صدا شنيده‌ مي‌شود، براي‌ روشن‌ كردن‌ اين‌ نكته‌ كافي‌ است‌. البته‌ شوئنبرگ‌7 را نيز نبايد از ياد برد كه‌ معتقد بود 12 نت‌ يك‌ اكتاو را مي‌توان‌ با هر نظم‌ و رديفي‌ نواخت‌ (البته‌ تا زماني‌ كه‌ از قوانين‌ او پيروي‌ مي‌شد!.)



    شما مجاز به دیدن تصاویر نیستید. با مدیر کل سایت در تماس باشید



    سرانجام‌ در آستانه‌ قرن‌ بيستم‌ ديوارهاي‌ قلمروهاي‌ همه‌ اين‌ دوره‌ها، فرو ريختند. قرن‌ صنعت‌، ماشين‌، علم‌، اينترنت‌ و جنگهاي‌ هولناك‌ كه‌ همه‌ كره‌ زمين‌ را در برگرفتند، نيروي‌ اتمي‌، سفرهاي‌ فضايي‌ و پرتاب‌ موشكها، فرا رسيد. موسيقي‌ هميشه‌ محيطي‌ را كه‌ در آن‌ زاده‌ مي‌شود، نشان‌ مي‌دهد. تا اين‌ زمان‌، موسيقي‌، صداي‌ پرنده‌ها و باد و اقيانوس‌ را منعكس‌ مي‌كرد. اينك‌ صداي‌ ماشينها، هواپيماها، راديوها و ماشينهاي‌ چمن‌زني‌ نيز به‌ محيط‌ ما افزوده‌ شده‌ بودند و ما براي‌ شنيدن‌ صداي‌ پرنده‌ها، بايد گوشهايمان‌ را تيز مي‌كرديم‌. محيط‌ زندگي‌ ما پر از سر و صدا، تخريب‌ و همهمه‌ است‌، بنابراين‌، موسيقي‌ نيز همين‌ محيط‌ را نشان‌ مي‌دهد. موسيقي‌ قرن‌ بيستم‌ را رياضي‌دانها و دانشمندان‌ و برنامه‌ريزان‌ كامپيوتر نوشتند و كمپانيهاي‌ صفحه‌ پركني‌، نوعي‌ از موسيقي‌ را كه‌ به‌ نظر آنها موسيقي‌ خوبي‌ بود، ديكته‌ كردند. دوران‌ هيجان‌انگيز و در عين‌ حال‌ هراس‌آور موسيقي‌ آغاز شده‌ بود. كسي‌ نمي‌دانست‌ موسيقي‌ در هزاره‌ بعد به‌ كدام‌ مسير خواهد رفت‌.
    موسيقي‌ دوران‌ ما، مرزهاي‌ خود را به شدت‌ گسترده‌ كرده‌ و عملاً آنها را يكي‌ پس‌ از ديگري‌ پشت‌ سر نهاده‌ است‌. موسيقي‌ الكترونيكي‌ كه‌ كمتر موسيقي‌داني‌ در كتابها و كلاسهاي‌ موسيقي‌ بر آن‌ تاكيد مي‌كرد و بيشتر به‌ تفنن‌ و بازيگوشي‌ شبيه‌ بود، با چنان‌ سرعت‌ حيرت‌انگيزي‌ بر تمامي‌ عرصه‌هاي‌ موسيقي‌ مسلط‌ شده‌ است‌ كه‌ ديگر، كسي‌ نمي‌تواند آن‌ را انكار كند. اين‌ موسيقي‌، صداهايي‌ را در اختيار آهنگسازها قرار داده‌ است‌ كه‌ قبلاً تصورش‌ را هم‌ نمي‌كردند. آيا آنچه‌ از اين‌ موسيقي‌ به‌ دست‌ خواهد آمد، نهايت‌ آمال‌ و بهشت‌ آهنگسازهاست‌؟ و يا ماشين‌ جايگزين‌ استعداد و الهام‌ خواهد شد و موسيقي‌ به تدريج‌ در همان‌ دام‌ تكرار و كسالتي‌ خواهد افتاد كه‌ پيشگامان‌ نخستين‌ اين‌ موسيقي‌ در پي‌ رهايي‌ از آن‌ بودند؟
    تنها آهنگسازان‌ جوان‌ هستند كه‌ مي‌توانند در اين‌ باره‌ تصميم‌ بگيرند .
    هربرت راسكول مي‌گويد: «دست‌ آخر، اگر اين‌ موسيقي‌ جواب‌ نداد، مي‌توانيم‌ دو شاخه‌ ساز را از پريز بيرون‌ بكشيم‌!»




    شما مجاز به دیدن تصاویر نیستید. با مدیر کل سایت در تماس باشید

    22 کاربر مقابل از 76107611 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


    امضای ایشان

  2. Top | #2

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو ماهر
    تاریخ عضویت
    Sep 2011
    نوشته ها
    1,404
    تشکر
    4,341
    از این کاربر 11,995 بار در 1,777 ارسال تشکر شده است.
    Trance
    Armin Van Buuren
    در نظر سنجی شرکت کنید.

    اعتراض نکردن به گزینه ها نظرسنجی نشانگر شخصیت شماست.

    نبینم اومدین گفتین وای بر تو چرا فلان کس نیست؟ خوب فعلا همینی که هست!


    یادتون باشه که علاوه بر نظرسنجی مطلبی هم در مورد موسیقی الکترونیک نوشته شده که قابل بحث کردن است!

    3 کاربر مقابل از 76107611 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



  3. Top | #3

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif

    عنوان کاربر
    مدیرکل سایت
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    نوشته ها
    18,969
    تشکر
    70,940
    از این کاربر 111,283 بار در 21,154 ارسال تشکر شده است.
    Trance
    DJ Tatana
    مطمئنا JMJ به خاطر معرفی کردن رسمیش و کسایی مثل Eno برای خلق سبک آمبینت و PVD برای پروگ ترنس . بقیه رو نمی دونم چرا تو لیست آوردی! حتی آندره هم نقشی تو پیشرفت و ارتقا موسیقی الکترونیک نداشتن به نظرم چیزی به ترنس اضافه نکردن هیچ شاید ترنس قبل از 2006 شنیدنی تر هم بود!

    8 کاربر مقابل از milad_a عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



  4. Top | #4

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    نوشته ها
    1,214
    تشکر
    1,103
    از این کاربر 4,319 بار در 1,213 ارسال تشکر شده است.
    Trance
    ATB
    داش این وسط Pink Floyd چه ارتباطی به
    خدمتگذار موسیقی الکترونیک داره؟


  5. Top | #5

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    نوشته ها
    889
    تشکر
    3,475
    از این کاربر 7,855 بار در 1,034 ارسال تشکر شده است.
    Others
    None
    با اینکه از روی علاقه به تیستو و آرمین و آندره رای دادم ، اما به نظرم کلاً فقط ریچارد (حالا میخواد تاثیر گذاشته باشه یا نه ، به نظره من که تاثیرگزارترین تو همه چیز ریچارده)

  6. Top | #6

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Jun 2012
    نوشته ها
    432
    تشکر
    2,029
    از این کاربر 2,496 بار در 498 ارسال تشکر شده است.
    Trance
    A.R.D.I
    من به jean michel jarre و vangelis رای میدم. مطمئناً تاثیرگذارترین بودن . گزینه هات خیلی هم خوبن دمت گرم!

    3 کاربر مقابل از Pourya عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



  7. Top | #7

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    نوشته ها
    75
    تشکر
    184
    از این کاربر 262 بار در 80 ارسال تشکر شده است.
    Trance
    Alex M.O.R.P.H
    عزیز Pink Floyd راک کار میکنه نه ترنس.

  8. Top | #8

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    عضو نیمه فعال
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    نوشته ها
    301
    تشکر
    621
    از این کاربر 1,150 بار در 283 ارسال تشکر شده است.
    Trance
    Ferry Corsten
    jean michel jarre و دیگر هیچ... این بشر توصیف پذیر نیست و نخواهد بود، کنسرتای زمانه خشایار شاهش رو ببینید که داره با کیبرد سه طبقه کار میکنه آدم سکته میزنه.
    تا جایی که اطلاع داشتم چند سال پیش این بابا تنها کسی بود که پورفوسورای موسیقی در جهان داشت

    سعید خیلی می خوامتــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ....

    5 کاربر مقابل از trancemaster5004 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



  9. Top | #9

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s2.gif

    عنوان کاربر
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    نوشته ها
    1,192
    تشکر
    1,751
    از این کاربر 9,089 بار در 1,342 ارسال تشکر شده است.
    Others
    Schiller
    منظورت از Pink Floyd همون Mike Foyle خودمونه دیگه

  10. Top | #10

    /images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif/images/statusicon/s1.gif

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد بخش Downtempo
    تاریخ عضویت
    Aug 2011
    نوشته ها
    1,952
    تشکر
    16,762
    از این کاربر 18,040 بار در 2,447 ارسال تشکر شده است.
    Ambient
    Hammock
    من به jean michel jarre و vangelis رای میدم. مطمئناً تاثیرگذارترین بودن . گزینه هات خیلی هم خوبن دمت گرم!


    منم نظرم دقیقاً همینه، البته واسه من ونجلیس اوله....برید ته و توه زندگی و کاراش رو در بیارید اونوقت میفهمید چه اسوره ایه !

    در مورد پینک فلوید بگم که تو موسیقی الکترونیک تاثیر داشتن اما خوب تاثیری که گذاشتن به میشل ژار و ونجلیس و برایان انو نمیرسه ....

    4 کاربر مقابل از Mystery عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .



صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. اولین دوره کارگاه های آموزشی آهنگ سازی
    توسط Dramxib در انجمن آموزش موسیقی الکترونیک
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 2012/04/21, 12:59 AM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق برای انقلاب ترنس محفوظ بوده و هرگونه کپی برداري از محتوای انجمن پيگرد قانونی دارد